České Vánoce u protinožců

16. září 2011, 10:51 - Iva Hrušková
16. září 2011, 10:51

Výrobní družstvo Slezská tvorba se zabývá tradiční výrobou skleněných vánočních ozdob. Většinu produkce vyváží do zahraničí. Kromě Evropy se vánoční ozdoby z Opavy dostanou také do Spojených států, Kanady a Austrálie. Zákazníci u protinožců oceňují tradiční ručně vyráběné výrobky a také každoroční obměnu nabídky.

Foto: Slezká tvorba

Slezská tvorba v říjnu oslaví 60 let od svého vzniku. Téměř celou tuto dobu vyrábí ručně foukané a malované vánoční ozdoby ze skla. Tradiční výroba zaručuje úspěch i v zahraničí, kam společnost vyváží více než 80 procent své nabídky. Úspěch s ozdobami slaví také v Austrálii, kam vyváží už 20 let.

Samotnou nabídku a dodávku svých výrobků do Austrálie družstvo Slezská tvorba nezastřešuje. Kolekce pravidelně prezentuje společně s dalšími společnostmi na specializovaných výstavách. Obchodní spolupráce tak probíhá prostřednictvím více mezičlánků, které zajišťují celý obchodní proces, aniž by družstvo přímo komunikovalo s australskou stranou.

Deset tisíc dekorů

V nabídce společnosti je celkově více než 10 tisíc různých dekorů. Výrobky je firma schopná dodat ve více než 600 barevných odstínech v různých provedeních. Družstvo Slezská tvorba nabízí široký sortiment ozdob, mezi které se řadí kromě tradičních koulí také například zvonky či výrobky foukané do různých forem. Kromě ozdob určených k vánočnímu období nabízí také výrobky s velikonoční nebo valentýnskou tematikou. V současné době připravuje kolekci pro Vánoce roku 2012.

Pro převoz do zámoří je třeba pečlivé balení ozdob. Každý kus je v jemném papíru vložený do krabiček s mřížkou, které jsou následně balené do kartonů z pětivrstvé vlnité lepenky.

V průběhu působení opavského družstva na australském trhu se měnil vkus zákazníků, který se projevuje v barevném provedení i použitých dekorech. „Někteří zákazníci se vrací několik let k úspěšným a oblíbeným dekorům, další spíše vyhledávají novinky v nabídce,“ upřesňuje Jaroslav Veverka, předseda družstva. Za celou dobu však zůstává lákadlem především způsob výroby.

Objevili nás na výstavě

Firma nabízí své výrobky zahraničním odběratelům ve spolupráci s firmou Ornex z Jablonce nad Nisou. „V měsících srpen až říjen probíhá v této firmě prodejní výstava s nabídkou ozdob od většiny českých výrobců vánočních ozdob,“ říká Jaroslav Veverka. Z předložené nabídky na této výstavě si vybírají zahraniční obchodníci, mezi které patří také ti z Austrálie. Prostřednictvím prodejní výstavy výrobní družstvo Slezská tvorba proniklo na australský trh. Působí zde již více než 20 let, přestože zaznamenalo pokles zájmu o české ozdoby v době krize. „Obchodníci mají strach, že budou lidé kvůli krizi méně nakupovat,“ upřesňuje Jaroslav Veverka.

Nabídka na prodejní výstavě je rozdělena do více tematických okruhů, přičemž každé téma je sladěno barevně a druhem použitých dekorů. Z témat, kterými letos společnost zákazníky oslovila, se zájmu těší řady, které zahrnují světlé i tmavé barvy, jednodušší i složitější dekory. Patří k nim dekory klasické, přírodní motivy i nabídka inspirovaná historickými motivy.

Z naší nabídky zaujaly australské zákazníky v letošním roce jednodušší rustikální motivy na koulích, hlavně na stříbrném, zeleném a červeném podkladu,“ dodává Jaroslav Veverka. Australští kupci tak projevili i ve výběru barev zájem spíše o tradičnější výrobky.

Jak uvádí Jaroslav Veverka, zákazníci výrobního družstva oceňují především rozmanitost nabídky a neustálou obměnu nabízeného sortimentu. To je také důvod, proč se nabídka pokaždé mění. „Každý rok vyvzorujeme v naší kolekci 600 až 800 nových vzorů, které nabízíme našim zahraničním odběratelům ve spolupráci s firmou Ornex,“ dodává Jaroslav Veverka.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče