České internetové obchody loni zaznamenaly nárůst návštěvnosti o třetinu

26. ledna 2012, 14:24 - Profit, TZ
26. ledna 2012, 14:24

Podle nejnovějších statistik agentury H1.cz, vzrostl zájem o nákupy přes internet. Statistiky ukázaly, že lidé loni navštěvovali agenturou sledované internetové obchody o téměř 30 procent více než v roce 2010.

Foto: Profimedia.cz

V rámci statistik jsme porovnávali desítky internetových obchodů v období od 1. října do 23. prosince v roce 2010 a 2011 a sledovali jsme počty návštěv jednotlivých obchodů v meziročním srovnání,“ vysvětluje Tomáš Vyskočil, SEO Director ve společnosti.

Agentura sledovala ve zmiňovaném období nejen celkovou návštěvnost internetových obchodů, ale také se zaměřila na přístupy z různých zdrojů k těmto obchodům, tedy kolik z návštěv bylo uskutečněno z mobilních zařízení, ze srovnávačů zboží, jakým je například Heuréka, nebo přes internetové vyhledávače jako je například Google a Seznam. „Přístupy přes vyhledávače fungují tak, že například na Google napíšu slovo kabelka a z vyhledaných výsledků vyberu nabídku, která mne zaujme,“ upřesňuje Tomáš Vyskočil.

Získaná data ukazují, že se přes srovnávače zboží zvýšila návštěvnost internetových obchodů, o 34 procent, přes internetové pouze o 11 procent.

Zcela největší nárůst ovšem zaznamenalo využívání přístupů z mobilních zařízení – z mobilních telefonů a tabletů. Lidé navštívili internetové obchody klientů H1.cz tímto způsobem o 420 procent více než v roce 2010. „Technologie jde s dobou neustále dopředu a s ní i využívání moderních zařízení, k nimž mobilní telefon a tablet již neodmyslitelně patří,“ dokládá Václav Štrupl, Account Director z agentury H1.cz a dodává: “Internetové obchody byly ještě před pár lety téměř v plenkách, avšak nyní je využívají statisíce lidí, kteří si běžné nakupování bez internetových obchodů již nedokáží představit.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít