České dráhy za 1,5 mld. Kč zmodernizují 64 bezbariérových vozů

27. prosince 2010, 15:25 - ČTK
27. prosince 2010, 15:25

Rychlíkové vagony z konce 80. let minulého století projdou kompletní rekonstrukcí. České dráhy je upraví i pro převoz lidí na vozíku.

Foto: ČD

České dráhy vyhlásily tendr na modernizaci 64 bezbariérových vagonů z konce 80. let minulého století pro expresní vlaky a rychlíky. Náklady firma předpokládá ve výši 1,5 miliardy korun, splnění kontraktu očekává do 36 měsíců od jeho podpisu. Dráhy to dnes sdělily ČTK.

Modernizace čeká vozy s úložným prostorem, která byly vyrobeny mezi lety 1987 a 1988 ve východoněmeckém Bautzenu. “Vozy z konce 80. let konstruované již tehdy pro rychlost až 160 kilometrů v hodině projdou kompletní rekonstrukcí, při které bude instalován nový interiér, dosazena klimatizace, nové plošiny umožňující nástup vozíčkářů i bezbariérové WC s uzavřeným systémem,“ uvedly dráhy.

Po modernizaci budou České dráhy bezbariérové vagony nasazovat na všechny typy dálkových spojů od vlaků EuroCity a InterCity po vnitrostátní rychlíky. „Ve všech oddílech počítáme s elektrickými zásuvkami 230 V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky cestujících. K pohodlnému nástupu do vozu a průchodu mezi vozy přispějí dveře s elektrickým pohonem ovládané tlačítky,“ uvedl náměstek generálního ředitele drah pro osobní dopravu Antonín Blažek.

Nový bude ve zrekonstruovaných vagonech také audiovizuální informační systém. Rekonstrukce se dotkne také podvozku a brzd vozu.

Modernizace bezbariérových rychlíkových vozů navazuje na již zahájené projekty modernizace 58 vagonů pro vlaky EuroCity a InterCity, revitalizaci 110 rychlíkových vozů a modernizaci 21 restauračních vozů, uvedly České dráhy. Firma předpokládá, že zrekonstruované vagony ze dříve ohlášených projektů se na vnitrostátních dálkových spojích objeví už příští rok.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít