Česká značka Ospap je příkladem zvládnutí krizového řízení

Komerční sdělení

Když v roce 1958 vznikla značka Ospap jako český symbol pro velkoobchod papírem, poté i pro obalové materiály a prostředky vizuální komunikace, nikdo určitě po téměř 60 letech její existence nečekal, že bude bojovat o přežití. Dnes česká pobočka australského vlastníka PaperlinX zůstavá jako jeho poslední „ostrov“ v Evropě a prochází nelehkým obdobím, ke kterému se ale postavila čelem.

Australská mateřská společnost, která doplatila na chybná manažerská rozhodnutí udělaná v minulosti, prodává, popř. dává do insolvenčního řízení, své pobočky po celé Evropě. Prakticky jedinou pobočkou, o jejímž osudu není ještě rozhodnuto, je právě český Ospap. Značka, která by v roce 2018 mohla oslavit 60 let na trhu.

Tým soustředěný okolo zkušeného generálního ředitele Petra Breburdy a všichni stávající zaměstnanci se semkli a předvádějí na české podmínky něco, co můžete vidět jen málokdy a o čem řada firem pouze teoretizuje. Ukazují, jak by měl vypadat skutečný krizový management v praxi. Firma už několik měsíců jede naplno bez ohledu na složitou situaci a nejistotu, bez ohledu na spekulace a na skutečně tvrdý konkurenční boj. Jede dál, přestože musí platit předem svým dodavatelům, kteří ztratili v australský PaperlinX důvěru, což samozřejmě způsobuje občasné výpadky dodávek. Je příkladem skutečného engagementu zaměstnanců, o kterém mnoho firem pouze sní, příkladem, že zákaznická spokojenost se projeví v loajalitě.

Trh znalý situace nechápe, jak je to vůbec možné, protože podle běžných zvyklostí by firma už dávno skončila. Celý krizový model je postaven právě na věrných zákaznících, na loajálních stávajících zaměstnancích, kteří jsou profesionály ve svém oboru, na dodavatelích, kteří firmu neodepsali a samozřejmě na tvrdém ekonomickém řízení, bez kterého by v této době nebylo možné ani přežít, natož dosahovat obrat téměř na úrovni plánu. Krizový management je samozřejmě podpořen krizovou komunikací, ve které firma své zaměstnance, zákazníky a dodavatele pravdivě a otevřeně informuje o dění.

Generální ředitel Petr Breburda k současnému dění říká: „ Vede nás profesionální hrdost a hrdost na značku Ospap. Věřím, že i kdyby vše nedopadlo podle našich představ, po managementu a zaměstnancích sáhne kterýkoliv zaměstnavatel, protože dokázali, že jsou profesionálové.“

Pokud Vás zajímají produkty nabízené pod značkou Ospap, podívejte se na www.obchod.ospap.cz nebo navštivte právě zmodernizovanou maloobchodní prodejnu v Praze2, Václavské ulici (www.svet-papiru.cz).

Martina Koutníková, Marketing and Company Communication Manager

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Galerie: Range Rover nafocený na nejhezčích místech Severní…
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan Turbo
Renault-Alpine A110 vypadá při testování na Nordschleife docela schopně
Dopravní nehoda v zahraničí: Jak získat odškodnění?
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Technologie
Potvrzeno: Samsung chystá duální foťák a okopíruje přitom princip od Huawei
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
NAND Flash se zápisem QLC je skutečností. Toshiba ji začíná vyrábět, jeden čip má 96 GB
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít