Česká pošta uzavřela memorandum se Svazem měst a obcí ČR

10. února 2011, 17:23 - Profit, TZ
10. února 2011, 17:23

V roce 2007 byl Českou poštou zahájen projekt restrukturalizace pobočkové sítě, jehož cílem je její nové nastavení tak, aby odpovídala potřebám zákazníků dnešní doby.

Foto: Photl.com

Téměř 150 let stará síť, která doznala minimálních změn pouze v 50. a 60. letech minulého století, v současné době v mnoha svých částech nezohledňuje migraci obyvatel za dlouhá desetiletí, stejně tak rychlý rozvoj satelitních měst.

Již v roce 2009 uzavřel Svaz měst a obcí ČR s Českou poštou, s.p. dohodu o partnerství, která Svazu zaručuje pravidelné informace o připravovaných změnách. Rozsáhlý projekt změny pobočkové sítě, který je naplánován až do roku 2017, byl dnešního dne podpořen Memorandem mezi oběma partnery, kde obě strany deklarují svou dobrou vůli a upřímný zájem na pokračování tohoto projektu za podmínek uvedených ve výše zmíněné Dohodě o partnerství.

Další rozšíření nadstandardních vztahů s Českou poštou opravdu vítáme. Svaz podpoří úsilí České pošty o optimalizaci sítě poboček České pošty za předpokladu, že v území bez odpovídající dopravní dostupnosti prostřednictvím veřejné hromadné dopravy nedojde k zásadnímu omezení dostupnosti základních služeb. Při jednání o budoucnosti pobočkové sítě musí zůstat samospráva rovnocenným partnerem České pošty,“ říká ing. Oldřich Vlasák, předseda Svazu měst a obcí ČR.

Partnerství se Svazem měst a obcí si velmi vážíme. Přestavba naší pobočkové sítě musí odpovídat dnešní osídlenosti regionů a skutečným potřebám našich zákazníků. Protože jsem přesvědčený, že pozitivní výsledek je především o komunikaci se samosprávami, je naše partnerství se Svazem měst a obcí velmi cenné. Oběma nám totiž jde o férové nastavení poštovní sítě po celé republice. Dnešní Memorandum je toho dokladem,“ potvrzuje vrchní ředitel pro provoz a logistiku České pošty, ing. Petr Zatloukal.

Projekt přeměny poštovní pobočkové sítě byl v rámci strategie rozvoje České pošty připravován řadu měsíců. Třebaže se ekonomika provozu sítě jeví jako důležitý faktor změny, zásadním důvodem je především její nastavení tak, aby v cílovém stavu mohla ideálně obsluhovat co největší počet zákazníků. Poštovní služba bude přitom zachována na celém území republiky. Nejde tedy o rušení služby, pouze o změnu formy obsluhy zákazníků Pošty v některých oblastech.

Česká pošta je pro své zákazníky důvěryhodnou institucí, poskytující kvalitní služby a musí udělat všechny kroky pro to, aby tomu tak bylo i v budoucnosti. Součástí jejího rozvoje je i přeměna pobočkové sítě, která neodpovídá dnešním potřebám zákazníků. Celý projekt, který vychází z osvědčených evropských modelů, jsme poctivě odpracovali na základě tisíců stále aktualizovaných dat. Změna v nastavení sítě našich poboček prospěje především našim zákazníkům a v konečném důsledku i České poště samotné,“ uzavírá ing. Marcela Hrdá, generální ředitelka České pošty.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče