Česká nanovlákna opět zaujala obchodníky na japonském Nanotechu

22. února 2012, 10:51 - Profit, TZ
22. února 2012, 10:51

Společnost PARDAM, v současnosti jediný světový výrobce keramických nanovláken v průmyslovém měřítku, která jsou do celého světa distribuována společností Kertak Nanotechnology, se letos znovu účastnila veletrhu nanotechnologií Nanotech 2012 v japonském Tokiu.

Foto: archív

Letošní historickou novinkou se stala možnost prezentace českých firem v národním pavilonu. Ten pod záštitou českého velvyslanectví v Tokiu a za podpory agentur CzechTrade a CzechInvest zorganizovala Česká hospodářská komora.

Po loňském prosincovém oznámení zakoupení unikátní technologie Cyclone F.E. 1.1 americké společnosti Fiberio Corporation společnost Pardam v současné době dokončuje jedinečné výzkumné, vývojové a výrobní centrum v Novém Městě na Moravě. Tato provozně a ekonomicky velmi efektivní technologie pracuje na principu zvlákňování nanovlákenných materiálů z polymerních roztoků a tavenin pomocí odstředivých sil a zároveň umožňuje výrazně urychlit možnosti testování nových materiálů, jak na laboratorních, tak na průmyslových strojích. Návštěvníci Nanotechu opět potvrdili výjimečnost nanovlákenných materiálů a jejich obrovský potenciál pro finální aplikace jako jsou baterie, palivové články, katalyzátory, solární články a kompozitní materiály. Mimořádnému zájmu se dostalo také zcela novým „geopolymerům“, které svými vlastnostmi zcela převyšují současné stavební materiály.

Skutečnost, že nás na Nanotechu oslovili zástupci tří největších japonských společností (Toshiba, Panasonic a Mitsubishi) s konkrétními představami o využití našich materiálů, jen potvrzuje správnost našeho rozhodnutí věnovat se keramickým nanovláknům a pokračovat v jejich vývoji,“ uvedl Daniel Možíš, generální ředitel Pardamu.

Naše velké poděkování patří paní velvyslankyni Kateřině Fialkové za projevenou podporu přímo na veletrhu, dále pak řediteli českého zastoupení CzechInvestu v Japonsku Ondřeji Votrubovi, jeho kolegům paní Novákové, pánům Helikarovi a Horáčkovi, a zvláště pak Lucii Kirschové, která celou akci organizačně zajistila pod záštitou České hospodářské komory a agentury CzechTrade, která také pomohla se spolufinancováním vystavujícím společnostem. Díky všem těmto lidem jsme se v Tokiu cítili jako doma a atmosféra v českém pavilonu byla jedinečná a nezapomenutelná,“ dodal výrobní ředitel Pardamu Jan Buk.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Ryzen 3 jde na trh, cenami míří pod Core i3. A konečně vychází i APU Bristol Ridge
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít