Česká nádraží mají investora

03. listopadu 2003, 00:00 - PETR BÝM A MARTIN SCHMARCZ
03. listopadu 2003, 00:00

Po více než dvou letech skončila soutěž na pronájem tří nádražních budov z majetku Českých drah (ČD). Vítězem se stala italská společnost Grandi Stazioni, která získala do dlouhodobého pronájmu pražské Hlavní nádraží a nádraží v Karlových Varech a Mariánských Lázních.

Opravy nádraží v Karlových Varech a Mariánských Lázních by měly trvat necelé tři roky, v Praze kolem pěti let. Pronájem je dohodnut na třicet let. Dráhy si od toho slibují výrazné zlepšení služeb pro cestující, finanční příjmy i zvýšení bezpečnosti v prostorách nádražních budov. Projekty pamatují i na fakt, že Fantova budova je památkově chráněná a budova nádraží v Mariánských Lázních památkově sledovaná. Hlavní nádraží v Praze patří k nejdůležitějším vrepublice - denně jím projde až sto tisíc osob a projede více než pět set vlaků. Podle HN Grandi Stazioni provádí podobné revitalizace nádraží v Itálii včetně největšího římského nádraží Termini. Celkem jich má v Itálii třináct a jejich vstupní investice tam dosáhly 600 milionů eur. Karlovarské noviny v těchto souvislostech mapují reakci veřejnosti - představitelé města, občané i podnikatelé jednoznačně vítají skutečnost, že se s největší pravděpodobností začne brzy opravovat karlovarské horní nádraží nákladem více než padesáti milionů korun. „Objekt nádraží dělá městu jen ostudu. Je dobré, že se začne opravovat iz toho důvodu, že zde vzniknou iobchůdky. Lidé tedy budou mít možnost podnikat a vzniknou zde inová pracovní místa,“ uvedl Pavel Dušek, podnikatel z Karlových Varů. MFD naopak referovala o záměrech „pražských“. Největší část z plánovaných investic 750 mil. Kč totiž bude směřovat právě na přeměnu odbavovací haly pražského nádraží a historické Fantovy kavárny. Italové zde plánují „utratit“ 658 milionů korun. Podle představ Českých drah by se mělo dosud nevzhledné a špinavé nádraží přeměnit v moderní obchodní centrum. Nový nájemce by měl mimo jiné výrazně oživit Fantovu kavárnu, která tvoří původní základ celého areálu nádraží. Na tyto změny si však Pražané a návštěvníci města budou muset počkat. Podle smluvních podmínek mohou Italové s rekonstrukcí začít až za 30 měsíců. Na dokončení oprav mají potom čas až do roku 2008.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nepodpořili
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii. Za…
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět milionů aut
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg lehčí než OPC
Podívejte se na vzácné snímky exkluzivních aut ze sbírky brunejského sultána
Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin: E39 vs. E60 vs. F10
Technologie
Až do zítřka zdarma. Stahujte akční pecku Shadow Warrior
RAM letos zdraží o rekordních 60 %, paměti Flash o třetinu. Příští rok je možné zlepšení
Ataribox se odhaluje. Máme první obrázky i nástin toho, co od konzole čekat
Spousta „interaktivních seriálů“ za pakatel. Humble Bundle má v akci hry od Telltale
Android se snadno připojí k síťovému disku nebo NASu. Google vydal Samba Client
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít