Česká nádraží mají investora

03. listopadu 2003, 00:00 - PETR BÝM A MARTIN SCHMARCZ
03. listopadu 2003, 00:00

Po více než dvou letech skončila soutěž na pronájem tří nádražních budov z majetku Českých drah (ČD). Vítězem se stala italská společnost Grandi Stazioni, která získala do dlouhodobého pronájmu pražské Hlavní nádraží a nádraží v Karlových Varech a Mariánských Lázních.

Opravy nádraží v Karlových Varech a Mariánských Lázních by měly trvat necelé tři roky, v Praze kolem pěti let. Pronájem je dohodnut na třicet let. Dráhy si od toho slibují výrazné zlepšení služeb pro cestující, finanční příjmy i zvýšení bezpečnosti v prostorách nádražních budov. Projekty pamatují i na fakt, že Fantova budova je památkově chráněná a budova nádraží v Mariánských Lázních památkově sledovaná. Hlavní nádraží v Praze patří k nejdůležitějším vrepublice - denně jím projde až sto tisíc osob a projede více než pět set vlaků. Podle HN Grandi Stazioni provádí podobné revitalizace nádraží v Itálii včetně největšího římského nádraží Termini. Celkem jich má v Itálii třináct a jejich vstupní investice tam dosáhly 600 milionů eur. Karlovarské noviny v těchto souvislostech mapují reakci veřejnosti - představitelé města, občané i podnikatelé jednoznačně vítají skutečnost, že se s největší pravděpodobností začne brzy opravovat karlovarské horní nádraží nákladem více než padesáti milionů korun. „Objekt nádraží dělá městu jen ostudu. Je dobré, že se začne opravovat iz toho důvodu, že zde vzniknou iobchůdky. Lidé tedy budou mít možnost podnikat a vzniknou zde inová pracovní místa,“ uvedl Pavel Dušek, podnikatel z Karlových Varů. MFD naopak referovala o záměrech „pražských“. Největší část z plánovaných investic 750 mil. Kč totiž bude směřovat právě na přeměnu odbavovací haly pražského nádraží a historické Fantovy kavárny. Italové zde plánují „utratit“ 658 milionů korun. Podle představ Českých drah by se mělo dosud nevzhledné a špinavé nádraží přeměnit v moderní obchodní centrum. Nový nájemce by měl mimo jiné výrazně oživit Fantovu kavárnu, která tvoří původní základ celého areálu nádraží. Na tyto změny si však Pražané a návštěvníci města budou muset počkat. Podle smluvních podmínek mohou Italové s rekonstrukcí začít až za 30 měsíců. Na dokončení oprav mají potom čas až do roku 2008.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon…
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan. Překvapení se nekoná
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Technologie
Intel uvádí procesory generace 8000. První čtyřjádra pro notebooky, Coffee Lake bude později
Král realtimových strategií se vrátí. Microsoft oznámil Age of Empires IV
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít