Česká firma montuje nový náklaďák

03. srpna 2004, 00:00 - admin
03. srpna 2004, 00:00

Světlo světa spatřil před nedávnem nový nákladní automobil ZIL & Ferrus 4362 "Bičok". Na česko-lotyšsko-ruském projektu se podílí několik firem z ČR.

Světlo světa spatřil před nedávnem nový nákladní automobil ZIL & Ferrus 4362 „Bičok“. Na česko-lotyšsko-ruském projektu se podílí několik firem z ČR.

Díky agentuře na podporu obchodu CzechTrade se do projektu úspěšně podařilo zapojit českou společnost Galaxit. Ta bude společně s lotyšskou společností Ferrus a ruským Zilem montovat exportní verzi náklaďáku. Celou výrobu včetně postavení haly bude financovat lotyšská banka Rietuma, která otevřela v Praze jako první peněžní ústav z Lotyšska svou pobočku.

Prvotní obchod kolem nového nákladního automobilu Bičok okamžitě vyvolal další spolupráce. Ve městě Jelgava se počítá s výstavbou montážní haly s roční kapacitou zhruba 1000 nákladních pro Evropskou unii. CzechTrade již začal lobovat ve prospěch české firmy Warex, která by měla pomoci s výstavbou montované haly.

„Do dalších zakázek kolem karoserie vozu se již nyní podařilo prosadit  zlínskou firmu FlowTech,“ dodává výkonná ředitelka agentury CzechTrade Jitka Hanzlíčková. Firma FlowTech, kterou v rámci asistenčních služeb doprovázela v Rize tamní zahraniční kancelář CzechTrade, bude dodávat továrně speciální detaily potřebné při výrobě vozu. Ferrus akceptoval českého výrobce především díky jeho zkušenosti a schopnosti dodávat flexibilní a malosériové dodávky.

 Výroba nákladního automobilu je prvním podobným projektem kooperace ve strojírenství (konkrétně automobilovém průmyslu) mezi dvěma zeměmi Evropské unie a Ruskem. U zrodu mezinárodního úspěchu stál rovněž tehdejší předseda vlády ČR Vladimír Špidla, jenž byl patronem loňské podnikatelské mise do Pobaltí. Premiér se několikrát v minulosti vyjádřil, že by rád viděl tento nákladní automobil i před Strakovou akademií. Zlatošedý „Bičok“ byl zatím k vidění před rižskou radnicí. Od 25. srpna ho mohou vidět návštěvníci 8. mezinárodní výstavy “ Motorshow 2004“ v Moskvě.

Celý projekt se podařilo realizovat velice rychle. Od seznamovací mise do uvedení prototypu uběhlo pouhých sedm měsíců. Další pozitivním výsledkem spolupráce tří zemí je i vytvoření mezinárodního týmu odborníků, jenž má velký potenciál pracovat na podobných projektech dále. Již nyní se rýsuje podobná forma spolupráce s běloruským producentem nákladních vozů MAZ , splňující normu Euro 3 a českým výrobním seskupením Galaxit/Panav.

Galaxit je výrobní družstvo, které vzniklo v roce 1993 transformací ze státního podniku. Těžištěm nabídky jsou na nákladní vozy. Valníkové nástavby vyrábí družstvo podle vlastní výkresové dokumentace a jsou vhodné k montáži na všechny typy podvozků od malých a středních až po těžké nákladní automobily. Galaxit využívá služeb CzechTrade od roku 2002.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít