Menu Zavřít

Česká asociace pojišťoven radí klientům poškozeným povodní

18. 5. 2010
Autor: profit

Česká asociace pojišťoven (ČAP) reaguje na aktuální povodňovou situaci na moravských vodních tocích a přináší klientům pojišťoven užitečné informace a rady, jak postupovat při řešení škodní události způsobené povodněmi.

Autor: ČTK

Povodňové kalamity na sebe ani letos nenechaly dlouho čekat. Již v několika moravských okresech je hlášen druhý i třetí stupeň pohotovosti, situace je komplikována poškozením plynové a elektrické infrastruktury a dodávky elektřiny ztěžuje silný nárazový vítr. Dojezdové časy záchranářů se prodlužují díky poničeným nebo neprůjezdným komunikacím a klienti pojišťoven hlásí první pojistné události.

„Nejčastějším typem hlášených škod jsou i letos vytopené budovy či sklepy, časté jsou také škody na motorových vozidlech“, říká Marcela Kotyrová, manažerka komunikace a vzdělávání.

V některých regionech již dochází k evakuaci. Pro usnadnění likvidace doporučujeme všem klientům pojišťoven v postižených oblastech, aby v rámci možností zabezpečili kromě ostatních cenností i všechny pojistné smlouvy.

Pro usnadnění a rychlé vyřízení pojistné události doporučuje ČAP následující postup:

* co nejdříve nahlaste škodní událost své pojišťovně,

* udělejte všechna opatření k zabránění zvětšování rozsahu škody,

* dříve než začnete pohromu likvidovat, pořiďte řádnou fotodokumentaci škody,

* vypracujte seznam zasažených věcí s uvedením ceny, stáří a rozsahu poškození věcí,

* je-li to možné, zajistěte doklady k zasaženým věcem (účty, záruční listy atd.),

BRAND24

* zasažené věci, u kterých je to možné, ponechejte v původním stavu pro prohlídku pracovníkem pojišťovny, elektrické spotřebiče zabezpečte pro posouzení odbornou opravnou

Více na BusinessInfo.cz.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).