Češi začínají pít více víno

19. května 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín
19. května 2003, 00:00

Supermarkety, hypermarkety a vinotéky jsou dnes zaplaveny nejrůznějšími značkami vín domácího i zahraničního původu ve všech kvalitách. Lze konstatovat, že v České republice se z pití vína pomalu, ale jistě, stává módní trend. Stále více narůstá počet těch konzumentů, kteří si umí víno vybrat nejen podle barvy a ceny, ale hlavně podle chuti.

Také přibývají náročnější ctitelé tohoto královského nápoje, kteří si v obchodech vybírají víno podle výrobce, odrůdy, ročníku nebo původu vína. Obchodníci se také stále častěji setkávají s dotazy na původ vína, na vinařskou obec, vinařskou trať nebo polohu. Průzkumy také potvrdily, že mnozí spotřebitelé při otázce „jaké víno si nejčastěji kupujete“, uvedli některé z jakostních vín, ať již odrůdové nebo známkové. I když na trhu je řada stolních vín - ať již ve skleněných lahvích nebo v obalech Tetra pak nebo PET, lze očekávat, že tato nabídka neovlivní již zmíněný trend: výběr ne podle ceny, ale podle kvality.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče