Češi začínají pít více víno

19. května 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín
19. května 2003, 00:00

Supermarkety, hypermarkety a vinotéky jsou dnes zaplaveny nejrůznějšími značkami vín domácího i zahraničního původu ve všech kvalitách. Lze konstatovat, že v České republice se z pití vína pomalu, ale jistě, stává módní trend. Stále více narůstá počet těch konzumentů, kteří si umí víno vybrat nejen podle barvy a ceny, ale hlavně podle chuti.

Také přibývají náročnější ctitelé tohoto královského nápoje, kteří si v obchodech vybírají víno podle výrobce, odrůdy, ročníku nebo původu vína. Obchodníci se také stále častěji setkávají s dotazy na původ vína, na vinařskou obec, vinařskou trať nebo polohu. Průzkumy také potvrdily, že mnozí spotřebitelé při otázce „jaké víno si nejčastěji kupujete“, uvedli některé z jakostních vín, ať již odrůdové nebo známkové. I když na trhu je řada stolních vín - ať již ve skleněných lahvích nebo v obalech Tetra pak nebo PET, lze očekávat, že tato nabídka neovlivní již zmíněný trend: výběr ne podle ceny, ale podle kvality.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče