Češi vyrábí více růžového vína

15. dubna 2011, 13:22 - Profit, TZ
15. dubna 2011, 13:22

Vinaři v České republice produkují stále více růžového vína. Vyplývá to alespoň ze statistik Svazu vinařů ČR o spotřebě modrých hroznů.

Foto: Profimedia.cz

Zatímco v roce 2006 se na výrobu růžových vín využilo asi 6 % modrých hroznů, v roce 2010 to bylo již 20 %. Produkce moravských a českých růžových vín tak během pouhých čtyř let narostla více než trojnásobně!

Moravská a česká růžová vína jsou hitem posledních několika let. Zásluhu na tom, že jejich produkce rok od roku stoupá, má také Vinařský fond ČR, který před třemi lety zavedl značku Růžové.cz. Jejím prostřednictvím následně zahájil masivní podporu tuzemských rosé. „Česká republika má skvělou geografickou polohu, díky které můžeme produkovat špičkové rosé. Naši vinaři jsou navíc velmi šikovní a dotahují evropskou špičku. Proto jsme se rozhodli podpořit výrobu růžových vín u nás a jsem nesmírně rád, že nyní mohu říci – daří se nám. Moravské a české rosé je rok od roku populárnější, jeho spotřeba se zvyšuje a co je nesmírně důležité, také kvalita našich růžových vín je na velmi dobré úrovni,“ říká Ing. Jaroslav Machovec, ředitel Vinařského fondu ČR. Ing. Jiří Hort, člen Rady Vinařského fondu ČR doplňuje: „V České republice už prakticky není vinařství, které by růžové víno nevyrábělo. Lidé mají o rosé zájem a ten roste. Pro moravské i české vinaře se tak růžové víno stává stále zajímavějším obchodním artiklem.

V propagaci moravských a českých růžových vín chce Vinařský fond ČR pokračovat. Proto i letos proběhne v České republice kampaň na podporu tuzemských rosé. Zacílena bude především na veřejnost, aby se poptávka po rosé v České republice nadále zvyšovala. „Růžová vína jsou ideálním lehkým nápojem pro teplé jarní a letní měsíce. Proto je budeme propagovat právě v tomto období. Kampaň začne v květnu Svátkem růžových vín a potrvá až do srpna,“ upřesňuje Ing. Jaroslav Machovec.

Projekt Růžové.cz, vytvořený pro specifickou podporu tohoto druhu vína, odstartoval na jaře roku 2009 pod záštitou Vinařského fondu ČR. Samotná značka Růžové.cz je nedílnou součástí propagace domácího vinařství a je zastřešena národní značkou „Vína z Moravy, vína z Čech“. Nositeli této značky proto mohou být pouze vína z tuzemské produkce.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče