Češi se naučili jezdit na povánoční nákupy do Německa

04. ledna 2012, 14:40 - MediaFax
04. ledna 2012, 14:40

Nejpopulárnější destinací pro povánoční nákupy je podle průzkumu GE Money Bank překvapivě Německo. Právě tam lidé utratí přibližně polovinu celkové částky, kterou ročně za nákupy v zahraničí vydají.

Foto: Profimedia.cz

Výše částky, kterou Češi v průměru utratí v povánočních slevách, je vysoká - lidé se je naučili plánovaně využívat,“ uvedla Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank.

Výzkum také ukázal, že vedle hotovosti získávají stále více na popularitě platby kartou. Respondenti jako důvod uvedli, že není nutné si dopředu měnit peníze (34 %) a vozit s sebou hotovost (23 %). Dotazovaní také zmínili vyšší komfort a pohodlí (15 %), výhodnější kurz (13 %), jednoduchost (10 %) a bezpečnost (10 %). Platební kartu využívají častěji vysokoškoláci a lidé s vyšším příjmem. Hotově naopak platí především lidé s nižším příjmem. Z regionů jsou karty nejoblíbenější v Praze, kde jimi platí 58 procent dotázaných.

Pohled na jednotlivé regiony ukazuje, že v povánočních slevách utratí Češi přibližně polovinu všech peněz, které za nákupy v zahraničí vydají. U Pražanů je to ještě více, za zboží v zahraničí ročně zaplatí v průměru 12 332 korun, z čehož 7365 právě v povánočních slevách. Naopak obyvatelé Plzeňského kraje utratí v povánočních slevách jen o něco více než třetinu (5 656 Kč) z 15 031 korun, které v zahraničí utratí za celý rok.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít