Češi se naučili jezdit na povánoční nákupy do Německa

04. ledna 2012, 14:40 - MediaFax
04. ledna 2012, 14:40

Nejpopulárnější destinací pro povánoční nákupy je podle průzkumu GE Money Bank překvapivě Německo. Právě tam lidé utratí přibližně polovinu celkové částky, kterou ročně za nákupy v zahraničí vydají.

Foto: Profimedia.cz

Výše částky, kterou Češi v průměru utratí v povánočních slevách, je vysoká - lidé se je naučili plánovaně využívat,“ uvedla Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank.

Výzkum také ukázal, že vedle hotovosti získávají stále více na popularitě platby kartou. Respondenti jako důvod uvedli, že není nutné si dopředu měnit peníze (34 %) a vozit s sebou hotovost (23 %). Dotazovaní také zmínili vyšší komfort a pohodlí (15 %), výhodnější kurz (13 %), jednoduchost (10 %) a bezpečnost (10 %). Platební kartu využívají častěji vysokoškoláci a lidé s vyšším příjmem. Hotově naopak platí především lidé s nižším příjmem. Z regionů jsou karty nejoblíbenější v Praze, kde jimi platí 58 procent dotázaných.

Pohled na jednotlivé regiony ukazuje, že v povánočních slevách utratí Češi přibližně polovinu všech peněz, které za nákupy v zahraničí vydají. U Pražanů je to ještě více, za zboží v zahraničí ročně zaplatí v průměru 12 332 korun, z čehož 7365 právě v povánočních slevách. Naopak obyvatelé Plzeňského kraje utratí v povánočních slevách jen o něco více než třetinu (5 656 Kč) z 15 031 korun, které v zahraničí utratí za celý rok.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče