Češi se baví

04. ledna 2008, 12:34 - Ondřej Hergesell
04. ledna 2008, 12:34

Google

Čeští uživatelé portálu Google se loni nejvíce zajímali o vyhledávání slov a výrazů spojených se zábavou. Vyplývá to ze statistik českého zastoupení společnosti Google, které jako každý rok vyhlásilo deset slov, jež zaznamenala největší „skok“ v počtu vyhledávání. Takzvaný Zeitgeist, což v doslovném překladu znamená „duch doby“, hledá odpověď na tuto otázku na základě shluků milionů nejhledanějších slov a nejrychleji se opakujících dotazů.
„Nejedná o nejhledanější slova v počtu vyhledávání, ale jakési skokany čili slova, která zaznamenala největší nárůst v počtu hledání. Žebříček nejhledanějších slov se většinou nemění a neodráží tak aktuální trendy, proto Google vyhodnocuje právě slova s největším nárůstem zájmu,“ vysvětluje mediální zástupce Tomáš Fiala.
Nejtrendovějším hledaným slovem se stal výraz YouTube, tedy název serveru, který umožňuje nahrávání videosekvencí a jejich zobrazování. Dalším tématem, které vloni vzbudilo druhý největší nárůst, byl telekomunikační operátor O2, který vznikl na konci roku 2006 spojením Českého Telecomu a Eurotelu. Pomyslný bronz bere výraz Aha! představující název bulvárního deníku.

Tab.:
e-Skokani roku (slova s největším nárůstem počtu vyhledávání v roce 2007) 1. Youtube 2. O2
3. Aha
4. Prison Break 5. Aukro 6. Qip 7. Superhry 8. Wikipedia 9. Vodafone 10. Idos
Pramen: Google

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče