Češi letí na terénní vozy

06. února 2010, 13:05 - Renata Lichtenegerová
06. února 2010, 13:05

Pivní lázně, tandemové seskoky, bagrování, k tomu nejrůznější masáže, výlety, výpravy a pobyty. Adrenalin vedle relaxace. Tuzemské firmy prodávají poukázky na stovky nejrůznějších zážitků. Češi je kupují především jako dárky.

„V době krize dávají lidé přednost levnějším zážitkům,“ říká Linda Vavříková, spolumajitelka společnosti Allegria.

Autor: Martin Siebert

Prodej poukazů na zážitky se už v Česku spolehlivě zabydlel. První tuzemské firmy s ním začínaly zhruba před pěti lety. Dnes se zprostředkování zážitků věnuje více než třicet různě velkých českých firem.

Podle podnikatelů z oboru se zážitky relativně dobře prodávají i v době krize. „Tu jsme pocítili především na konci roku 2008.

Loňský rok ale předčil naše očekávání, a Vánoce byly dokonce nejlepší v historii,“ říká Linda Vavříková, spolumajitelka společnosti Allegria.

Ceny výjimečných prožitků začínají na několika stovkách za masáže či půjčení různých „hraček“, jako jsou skákadla a lehokola. Zatoužíte-li po lepším dopravním prostředku, připlatíte si. Například víkend se sportovním vozem Lamborghini vyjde zákazníky firmy Zážitky.cz na necelých sto tisíc. Zážitkové agentury vás za desítky tisíc korun posadí do stíhačky, nechají přepadnout zásahovou jednotkou, připraví vám romantický víkend na zámku.

Lidé ale v krizi volí spíše levnější zážitky. „I proto jsme loni do nabídky zařadili například vouchery do restaurací a na ubytování,“ přibližuje aktuální situaci na trhu Linda Vavříková.

Jízda hummerem a masáže Podle spolumajitele zážitkové agentury Fan Motion Tomáše Sojáka mají lidé v posledních měsících zájem například o fotografování, od zvěčňování rodičů s dětmi až po umělecké fotografování s vizážisty. „Ovšem nejprodávanějším zážitkem roku 2009 byly pivní lázně,“ konstatuje Soják. Společnost Allegria zaznamenala v loňském roce největší úspěch s jízdou terénním vozem Hummer. „Velmi prodávané byly také masáže, především medová a čokoládová, a různé pobytové zážitky, například Lyžovačka v Peci od Sněžkou nebo Pivní lázně,“ konstatuje Vavříková. Také další z tuzemských předních zážitkových agentur, společnost Esence, hlásí za loňský rok největší poptávku po jízdách hummerem a různých masážích. Firma Zážitky.cz nejlépe prodávala „Sedmimílové boty“, ve kterých nadšenci skáčou až metr vysoko, přičemž mimo jiné spalují kalorie. Klienti společnosti Kouzelný dárek se loni kromě masáží nejčastěji oddávali paraglidingu v tandemu nebo létali balónem. Zorbing už neláká

Letošní zima přeje zážitkům spojeným se sněhem. Klienti zážitkových agentur jezdí za psím spřežením, pochodují ve sněžnicích, řídí rolby. Jinak ale podle podnikatelů roční období poptávku po zážitcích nějak radikálně neovlivňují. Poukazy totiž mívají dlouhou platnost, u zavedených agentur dvanáct měsíců. Lidé je tak nakupují i hodně dopředu, aby si obdarovaný mohl svůj zážitek dobře naplánovat.

Ani zážitkovému průmyslu se ovšem trendy zcela nevyhýbají. Příkladem toho, co ještě nedávno doslova frčelo a dnes už po tom ani pes neštěkne, je prý zorbing. „Lidé hledají zase něco nového, neobvyklého a neokoukaného,“ říká ředitel společnosti Zážitky.cz Jan Hájek.

Zážitky, které už nejsou tolik oblíbené, firmy ze svých nabídek i úplně vyřazují. „Pravidelně aktualizujeme naše portfolio dvou set zážitků. Zařazujeme novinky a vyřazujeme nejméně prodávané zážitky. Naposledy jsme vyřadili solnou jeskyni,“ popisuje ředitel společnosti Esence Marek Mohyla.

Firma Zážitky.cz zase nedávno rušila například tandemový seskok padákem s jedinou českou tandempilotkou, tedy skok z letadla se ženou. „Proč o něj nebyl zájem, to dodnes nevíme,“ říká Hájek.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít