Menu Zavřít

Čekám nástup barvy

10. 4. 2007
Autor: Euro.cz

MILAN BEHENSKÝ, SPOLEČNOST CBS: Kam směřuje trh kancelářské kopírovací techniky? Co by si dnes malá firma měla pořídit, aby byla „in“? Podle ředitele divize CBS Milana Behenského trend směřuje k multifunkčním strojům.

MILAN BEHENSKÝ, SPOLEČNOST CBS: Kam směřuje trh kancelářské kopírovací techniky? Co by si dnes malá firma měla pořídit, aby byla „in“? Podle ředitele divize CBS Milana Behenského trend směřuje k multifunkčním strojům. Jaké trendy v kancelářské technice lze letos čekat?

Tento rok kromě jiného očekávám nástup barevných technologií. U inkoustových tiskáren už černobílý tisk prakticky vymizel, letos lze čekat masivní příchod barvy u multifunkčních strojů. Barevný dokument má mnohem větší vypovídací schopnost, každá nabídka dnes musí být vytištěna barevně. A myslím si, že současný trh už není ochoten akceptovat barevné dokumenty z inkoustových tiskáren.

Doma mám černobílou inkoustovou tiskárnu, dělám na ní veškerou agendu. Proč bych si měl kupovat něco sofistikovanějšího?

Tyto tiskárny mají pořád na trhu místo a vám nyní zřejmě bude ta vaše stačit. Jenže za půl roku budete mít třeba tři zaměstnance, kteří budou pravidelně nejen tisknout, ale také skenovat a kopírovat. A vy jako majitel najednou zjistíte, že ta tiskárna má mít ještě několik dalších vlastností. Musíte mít náklady pod kontrolou, nechcete přece, aby si vaši podřízení tiskli na váš účet například básně. Budete také chtít takzvaný zabezpečený tisk. Firma bude potřebovat zajistit přirozený koloběh dokumentů, jejich třídění a archivaci. A v rámci tisku jejich sešívání, například do brožurek. Nic z toho vám už jednoduchá tiskárna nezajistí. A vy jako majitel expandující firmy oceníte moderní multifunkční přístroj, jehož přídavné funkce vám pomůžou k efektivitě.

Jak mi může multifunkční tiskárna pomoci se spravováním a archivací dokumentů? Myslel jsem, že na to je počítač.

Počítač je kus železa. Dokumenty můžete uložit do složek. Takto uložené dokumenty ale musíte mít pod kontrolou, aby byly vždy dostupné. Potřebujete tedy celkové softwarové řešení. Softwarový balíček, který zajistí řád.

BRAND24

Jak si ten balíček můžeme představit? Zákazník je dnes postaven před skutečnost, že má spoustu dokumentů z různých zdrojů. Firma dostává maily, faxy, smlouvy. Když se k nim po nějaké době chtějí její zaměstnanci vrátit, často je těžko hledají. Při dnešním množství souborů příslušný dokument po uložení ztratíte. My se snažíme zmapovat oběh dokumentů a pak je umístit na jedno dostupné místo, kde je možná jejich archivace, vyhledávání a automatické zálohování. A také zabezpečení, aby je nebylo možné omylem smazat a neměl k nim přístup nikdo nepovolaný. Kolik takové balíčky stojí? Je to individuální, některá dílčí řešení už jsou zabudována v hardwaru. Záleží na tom, co si zákazník navolí, jakou ochranu dat, jakou ochranu vlastní kopírky. Protože dnes už je kopírka vlastně samostatný počítač, který se tak chová i na síti. Je tam procesor, má svoji síťovou kartu, IP adresu, přes kopírku lze napadnout celou síť. Některé jednoduché implementace stojí řádově desítky tisíc korun, řešení pro větší firmy bude dražší. Záleží na tom, jestli firma potřebuje server, kolik má klientů, jaký chce stupeň zabezpečení, jak chce zálohovat data. Složité řešení může mít hodnotu statisíců. Tak to pojďme nějak jednoduše shrnout. Jsem živnostník se třemi zaměstnanci. Co mám mít a kolik peněz si mám připravit? Máte mít multifunkční stroj se zabezpečeným tiskem a možností kódování PDF souborů a asi bych navrhl základní archivační software. Takovéto řešení bude stát desetitisíce. Kolik firem kromě Canonu taková řešení nabízí? Nedá se to jednoznačně určit, protože v této oblasti se střetávají výrobci hardwaru a softwaru. Myslím si, že pokud dnes chce výrobce hardware na evropském trhu přežít, musí nabízet tyto služby. Těch největších je asi pět. Pak je tu celá řada firem, které nabízejí softwarové řešení. MILAN BEHENSKÝ**

Narodil se v roce 1968. Vystudoval fyziku (bakalář) na University of Massachusetts a fyziku pevných látek (magister) na Karlově univerzitě v Praze na Matematicko-fyzikální fakultě. Od roku 1996 působí v Canonu na různých pozicích: technická podpora, technický ředitel, prodejní a marketingový manažer. V současnosti je generálním ředitelem divize CBS.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).