Čedok nabízí zájezdy do rozestavěného hotelu

12. července 2004, 00:00 - LENKA DOLANSKÁ
12. července 2004, 00:00

ZKLAMANÍ TURISTÉ U ČERNÉHO MOŘEDovolenou v půvabném hotelu ve Zlatých pískách u Černého moře si zaplatili klienti Čedoku. V Bulharsku je ale čekal šok: místo objednaného hotelu našli jen staveniště. Čedok odmítá, že by porušil smluvní podmínky. Postiženým klientům sehnal náhradní ubytování.

Foto - Počítačový model neexistujícího hotelu i katalogu Čedoku. repro :Kataog Čedok - léto 2004

ZKLAMANÍ TURISTÉ U ČERNÉHO MOŘE

Dovolenou v půvabném hotelu ve Zlatých pískách u Černého moře si zaplatili klienti Čedoku. V Bulharsku je ale čekal šok: místo objednaného hotelu našli jen staveniště. Čedok odmítá, že by porušil smluvní podmínky. Postiženým klientům sehnal náhradní ubytování.

Překvapení čekalo klienty cestovní kanceláře Čedok, kteří si v červnu koupili zájezd do bulharského hotelu Golden Beach. O skutečnosti, že hotelu chybí střecha, okna a ostatní vybavení, je před odjezdem nikdo z cestovní kanceláře neinformoval. „V katalogu Čedoku jsem viděla počítačovou maketu, která měla být zárukou novotou zářících pokojů. V hotelu měly být také dětský koutek, venkovní bazén s dětskou částí, diskotéky a zábavné a folkloristické programy. Pro hrálo také to, že součástí komplexu měl být i krytý bazén. Nebyla jsem si jistá, jestli bude v Bulharsku v červnu hezky,“ říká Monika Staňková, která se červnového zájezdu zúčastnila se dvěma dětmi. Na všechny ale čekalo po příletu do Bulharska překvapení. „Cestou z letiště nám delegátka v autobuse oznámila, že hotelu, který jsme si objednali, ještě chybí dveře, a proto nás ubytují jinde,“ popisuje jednání cestovky další účastnice zájezdu Martina Rogozová. „Překvapilo mě, že o tom nevěděli v Praze. Později jsem se ale dozvěděla, že stejně na tom byl 1 zájezd před námi - také měli jet původně do hotelu Golden Beach a skončili jinde,“ dodává. Od hotelu Edelweis, kde nakonec strávily dovolenou rodiny paní Rogozové a Staňkové, to bylo k nedostavěnému hotelu jen necelých 100 metrů. „Nedalo nám to a jedno odpoledne jsem se tam s dcerami vypravila. Místo hotelu jsme ale našly jenom staveniště s hrubou stavbou, bez střechy, chyběly jakékoli náznaky toho, kde by měly stát bazény,“ tvrdí Monika Staňková s tím, že na rozdíl od tvrzení delegátky nechyběly budově jen dveře.

ČEDOK: VŠE JE V POŘÁDKU

Co na to cestovní kancelář? Podle tiskového mluvčího společnosti Tomáše Brejchy měl být hotel Golden Beach do začátku letošní sezóny dokončen. Zahraniční partner prý ale nedodržel podmínky. „Katalog se tiskne přibližně rok dopředu a bohužel ten hotel už teď nejde vyjmout z nabídky,“ vysvětluje Brejcha. „Bohužel došlo k pochybení naší pracovnice, že

některé klienty neobvolala.“ Smluvní podmínky Čedoku přitom říkají, že v případě změny dohodnutých služeb před zahájením zájezdu je cestovní kancelář povinna takové změny oznámit bez zbytečného odkladu. Zákazník se pak může rozhodnout, zda změnu přijme, nebo od smlouvy odstoupí.

To ale pracovníci Čedoku v tomto případě nejenom že neudělali, ale účastníkům zájezdu údajně dokonce barvitě líčili interiéry nedostavěného hotelu. „Poprvé nám na informační lince bylo řečeno, že jsou tam menší pokoje a jestliže cestujeme se dvěma dětmi, jestli si nechceme připlatit tisíc korun, že nám můžou nabídnout hotelové studio. Ta pracovnice nás přesvědčila, že ví, jak ty pokoje vypadají, takže my jsme si připlatili a mysleli si, jak budeme maximálně spokojení,“ líčí průběh rozhovoru Martina Rogozová.

Tomáš Brejcha odmítá, že by Čedok porušil podmínky cestovní smlouvy. „My jsme na základě smluvních podmínek poskytli ubytování, které bylo adekvátní náhradou za původně vybraný hotel.“ S tím ale Martina Rogozová nesouhlasí. „Ten hotel zrovna tak nebyl dokončen, v hotelu se vrtalo, my jsme třeba neměli utěsněnu vanu,“ oponuje paní Rogozová. Ani paní Staňkové se za zvuků vrtačky neodpočívaly nejlíp. Přidává i další nedostatky: „U bazénu se kácely stromy a navíc bazén ani okolí hotelu neodpovídaly hygienickým normám. Přímo pod okny jsme měli skládku, která nepříjemně zapáchala,“ tvrdí.

REKLAMACE BEZ ŠANCE Po návratu do Prahy se Monika Staňková rozhodla zájezd reklamovat. Požaduje plnou náhradu částky, kterou zaplatila. „Jednání Čedoku považuji za velmi nesolidní, a protože došlo k porušení smlouvy, chci odškodné,“ říká. Z cestovní kanceláře jí ale přišla neuspokojivá odpověď. Hotel Edelweis je podle Čedoku co do kategorie ubytování a stravování naprosto srovnatelný s hotelem Golden Beach. Dokončovací práce, které v době pobytu probíhaly v okolí hotelu, pak prý byly „zásahem vyšší moci, za jehož důsledky nemůže CK nést odpovědnost“. Za to, že paní Staňkové o změně hotelu před odjezdem na dovolenou nikdo neřekl, se zástupce reklamačního oddělení v dopise omluvil. „Jestliže Čedok věděl o tom, že hotel není dostaven a při prodeji zájezdu na to neupozornil, tak se v tomto případě nemůže dovolávat svých běžných smluvních podmínek. Poškození klienti podle mě mají nárok na náhradu škody,“ staví se na stranu paní Staňkové právnická Dagmar Raupachová. O jednoznačné porušení smluvních podmínek jde i podle Ivany Pickové ze Sdružení obrany spotřebitelů. REZERVACE NEKONČÍ

Nabízet zájezdy v nedostavěném hotelu není jen specialitou Čedoku. Stejný komplex má v nabídce i cestovní kancelář Alexandria. Podle jejího majitele Zdeňka Marka ale případné zájemce odmítají.

„Každému, kdo by si chtěl na hotel Golden Beach udělat rezervaci, sdělíme, že toto ubytování neposkytujeme. Dali jsme ho do nabídky loni v říjnu, ale pak nám zahraniční partner tuto kapacitu odmítl,“ vysvětluje Marek. Návštěvníkům internetových stránek Alexandrie ale tato skutečnost zůstává utajena, rezervační formulář funguje bez problémů. Zdeněk Marek přiznává chybu. „Ano, uznávám, ten hotel by tam neměl být.“ Z internetové nabídky Čedoku ale Golden Beach jen tak nezmizí. Do hotelu, v červnu ještě nedostavěné-

ho, by další turisté měli zamířit už 19. července. Tomáš Brejcha ujišťuje, že tentokrát zájemci při výběru nesáhnou vedle. Podle něj má Čedok potvrzeno, že od 19. července bude již hotel otevřen a zkolaudován. _ 

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče