Cebia spouští známkování autobazarů

01. června 2011, 18:30 - Profit, TZ
01. června 2011, 18:30

V České republice je více než 1200 prodejců ojetých vozidel, jejichž úroveň prodeje či nabídka služeb je velice různorodá. Má se ale zákazník o tyto aspekty vlastně zajímat? Není to jedno, pokud se mu vybrané auto líbí a cena je příznivá?

Foto: Profimedia.cz

Společnost Cebia se proto rozhodla oznámkovat autobazary po celé republice a tyto informace uveřejnit na novém internetovém portále www.zkontrolujsibazar.cz. Každý bazar je zhodnocen na základě přesně daných 29 kritérií a ve výsledném hodnocení mu Cebia přidělí 1–5 hvězdiček. Jedná se o stejný systém hodnocení jako např. u hodnocení restaurací, tzn. čím více hvězdiček, tím lepší hodnocení. Neznamená to však, že v jednohvězdičkovém autobazaru nemůžete koupit dobré vozidlo a odcházet jako spokojený klient. 

Cebia je tu již 20 let od toho, aby pomáhala motoristům a hodnocení bazarů je další služba hlavně pro laickou veřejnost,“ řekl Ing. Martin Pajer, ředitel Cebia.

Hodnocení je nastaveno z několika pohledů – doba fungování společnosti, počet nabízených vozidel, otvírací doba, dále pak informace o tom, jak bazar přistupuje ke svým klientům (z pohledu rozsahu nabízených služeb či vstřícnosti při vybírání vozidla) a v neposlední řadě na to, zda nabízená vozidla prověřuje jak po technické stránce, tak z pohledu jejich historie a původu. Hodnocení kritérií je možné si prohlédnout po rozkliknutí detailu u každého konkrétního autobazaru.

Hodnocení provádějí přímo pracovníci Cebia, ale prostor dostanou i zákazníci autobazarů, kteří na stránky  mohou vložit příspěvek a podělit se tak s ostatními o svoji osobní zkušenost s prodejcem vozidla. Cílem tedy je, aby každý zákazník věděl, co může od konkrétního prodejce očekávat za služby, zda mu autobazar umožní zkušební jízdu, prohlídku vozidla na rampě nebo např. zda mu vozidlo při prodeji pojistí.

Zájemce o koupi vozidla by měl vědět, že pokud autobazar požádá o prohlídku vozu zespodu na rampě nebo o zprostředkování prověření původu vozidla v zahraničí, nejedná se o žádný nadstandardní či nemyslitelný požadavek. Každý zákazník by měl také počítat s tím, že nákup vozidla nemusí proběhnout hladce, můžou se vyskytnout technické, nebo právní vady a měl by si tedy zjistit, jak se prodejce staví k případnému uplatnění reklamace a jaká ustanovení jsou zakotvena v kupní smlouvě.

Nákup auta je po bydlení nejčastější a největší investicí, přičemž málokdo z nás je na tuto oblast odborníkem. Je tedy v této situaci příjemné, pokud vám někdo poradí, co od takového nákupu můžete očekávat, jaká má úskalí a jak těmto úskalím co nejlépe čelit. Sama kritéria pro hodnocení mají být drobnou nápovědou, jaké služby a informace byste v autobazaru mohli vyžadovat.

Profesionální prodejce zkr8tka musí předpokládat, že jeho průměrný zákazník není v oboru expertem a jeho rolí je zejména právě tato odborná pomoc, kterou svým klientům poskytuje. A sem jistě patří kromě standardní odborné erudice i znalost a využívání informačních prostředků, které jsou k dispozici. Bez této činnosti bychom si totiž mohli auta prodávat na ulici sami mezi sebou, bez provize autobazaru.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče