ČD: miliardové ztráty letos i napřesrok

15. prosince 2003, 00:00 - Stranu připravili PETR BÝM A MARTIN SCHMARCZ
15. prosince 2003, 00:00

Ani Českým drahám (ČD) se po přeměně ze státní organizace na akciovou společnost nedaří vybřednout ze ztráty. Letos jejich hospodaření skončí propadem přes 1,2 miliardy korun, a na příští rok plánují ztrátu téměř 1,5 miliardy. Jak uvedlo Právo, vyplývá to z návrhu podnikatelského plánu pro rok 2004.

Ten sice ještě není schválen, ale nic se už nezmění na tom, že dráhy v příštím roce rekordně zeštíhlí. Ještě v prosinci 1999 zaměstnávaly 87 651 lidí, a nyní jen 78 600. Přesto se má v roce 2004 počet pracovníků snížit o dalších 5650. Vedení drah to zdůvodňuje nutností snižovat náklady, včetně mzdových. Současně dráhy hodlají získat více zákazníků. Jak upozornily HN, u českých silnic se nedávno objevily billboardy, které upozorňují na možnosti cestování vlakem. České dráhy podle mluvčího Petra Šťáhlavského investovaly do reklamní kampaně řádově miliony korun. Konkrétní částku však s odvoláním na obchodní tajemství neupřesnil. Kampaň s heslem „Auta stojí, vlaky jedou“ je plánována na tři měsíce. Začala v prosinci a plakáty by řidiči hlavně u frekventovaných výpadovek po celé ČR měli vidět až do února. Dráhy mají po celé republice 400 billboardů a další stovku plakátů ve světelných vitrínách ve městech. Vagony řítící se po kolejích jako neřízené střely, vykolejené lokomotivy, auto ze svatební kolony smetené vlakem, jehož strojvedoucí projel na červenou - takto líčí poměry na českých železnících Večerník Praha. „V železniční dopravě, stejně jako u jiných druhů přepravy, nikdy nelze vyloučit nehodu zcela stoprocentně. Ve hře je mnoho faktorů - lidský, technický stav vozidel, drážní cesta, železnice se na tisíci místech kříží se silnicemi,“ uvedl pro VP dopravní expert M. Nováček. „Je však pravdou, že existuje neúměrně vysoký počet kolizí, ve které hraje roli zaměstnanec drah,“ dodal. České dráhy přepraví ročně asi 170 milionů cestujících. Každý občan republiky včetně kojenců a starců jede v průměru ročně sedmnáctkrát vlakem.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít