ČD Cargo zlepší podmínky nákladní dopravy

26. listopadu 2007, 00:00 - Tomáš Johánek
26. listopadu 2007, 00:00

Nákladní doprava ČD je pátá největší v Evropské unii, ročně přepraví zhruba 80 milionů tun zboží.

Jako jediná ve střední Evropě však dosud nefunguje samostatně. Od oddělení si ministerstvo dopravy slibuje zprůhlednění finančních toků v ČD, především pak konec křížového financování ztrátové osobní dopravy ze zisků dopravy nákladní. Ty ročně činí více než 600 milionů korun. ČD Cargo tak bude moci více investovat do svého rozvoje a snadněji uzavírat strategická partnerství.

Do budoucna firmu zřejmě nemine privatizace. Ještě předtím ale stát chystá federální fúzi se slovenskou firmou Cargo Slovakia, která ročně přepraví zhruba 50 milionů tun zboží. Podle ministra dopravy Aleše Řebíčka se tím zvýší hodnota firmy a podnik se stane na evropském trhu významnějším hráčem.

Základní kapitál nové společnosti bude 8,8 miliardy korun. Od mateřské firmy dostalo ČD Cargo například třetinu všech lokomotiv ČD a všech 32 tisíc nákladních vagonů v různém technickém stavu. V majetku ČD Cargo jsou také vybraná depa kolejových vozidel a železniční opravny. Z mateřské firmy do té dceřiné přejde 13 tisíc z nynějších asi 55 tisíc zaměstnanců ČD.

V čele nové společnosti je zatím pětičlenné představenstvo a šestičlenná dozorčí rada. Předsedou představenstva je generální ředitel drah Josef Bazala, v dozorčí radě zasednou, vedle zástupců zaměstnanců a podnikatelů, i poslanec Oldřich Vojíř či senátor Milan Špaček.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historická akvizice v oblasti GPU na obzoru. Firma vyvíjející grafiky PowerVR je na prodej
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít