Cassiopeia: I přes peripetie správnost podnikatelského záměru

28. července 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín
28. července 2003, 00:00

Profit po deseti letech... Při sledování firem, o nichž psal Profit před deseti lety, narazíme i na zajímavé "osudy", zvraty, ale i správné analýzy a podnikatelské záměry při začátcích podnikání. To do určité míry platí i v případě hotelu Cassiopeia v Jesenném na Semilsku, o němž psal Profit č.

Profit po deseti letech…

Při sledování firem, o nichž psal Profit před deseti lety, narazíme i na zajímavé „osudy“, zvraty, ale i správné analýzy a podnikatelské záměry při začátcích podnikání. To do určité míry platí i v případě hotelu Cassiopeia v Jesenném na Semilsku, o němž psal Profit č. 31/1993. Dům naproti obecnímu úřadu v Jesenném byl odsouzen ke zbourání. Ale v roce 1990 se našel zájemce, který byl ochotný dům koupit a renovovat - Josef Kříha. S pomocí půjčky udělal ze zchátralého objektu hezkou budovu, poněkud rozšířenou přístavbou. Z původní bouračky se tak „vyklubal“ hotel Cassiopeia s restaurací, výčepem, vinárnou, saunou a tuctem pokojů s jedenatřiceti lůžky. Po deseti letech jsme se Josefa Kříhy ptali na významné události v jeho podnikatelské kariéře, na to, jak Cassiopeia prosperuje dnes. „Hotel již sám neprovozuji, ale pronajal jsem ho, protože mám další podnikatelské aktivity - prodej a servis osobních vozů Lada,“ zní odpověď. Josef Kříha hotel Cassiopeia již v roce 1993 prodal. Ale kupec za něj nezaplatil, a tak se hotel původnímu majiteli vrátil. Nebylo to ale nijak jednoduché. Situace byla poměrně složitá a jen dokládá, jak pomalé je v této zemi domoci se práva: Vrácení hotelu řešil soud, který rozhodl zhruba po třech letech v roce 1996. V roce 1997 ho majitel dostal konečně zpět. Není tedy ani divu, že si Josef Kříha dnes uleví: „Podnikat v tomto státě je skoro šílenství…“ Jak hotel prosperuje dnes? I přes soudní peripetie fungoval hotel celou dobu, bez přestávky. A prosperoval. „Dnes je trochu míň klientely než v začátcích, ale to je dáno jak celkovou ekonomickou situací, tak i tím, že za léta v okolí přibyla konkurence,“ říká Josef Kříha. Ale to, že hotel Cassiopeia funguje celou dobu a prosperuje, svědčí o tom, že původní podnikatelský záměr a vyhodnocení všech výhod i nevýhod (mezi výhodami tehdy dominovala turistická atraktivita oblasti, okolí bez konkurence i výhodné místní poplatky) byly správné. To samo o sobě nestačilo, Josef Kříha věnoval velkou pozornost marketingu - inzerátům, soustavné propagaci, spolupráci s cestovními kancelářemi. Dodnes je aktuální, co uvedl o soustavné propagaci před deseti lety: „Hosté přicházejí ve vlnách, odpovídajících termínům zveřejněných inzerátů. Plyne z toho zkušenost: Propagaci je třeba pravidelně opakovat.“

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít