Časopisy pomáhají podnikům v komunikaci

09. června 2003, 00:00 - Připravil Zdeněk Kubín
09. června 2003, 00:00

Vyhlášení vítězů soutěže Firemní médium roku 2002-2003Účinným nástrojem firemní komunikace (Corporate Communication) mohou být firemní média. Ještě před pár roky to byly především firemní časopisy, s rozvojem informačních technologií a širším využíváním internetu to jsou ielektronická média.

Vyhlášení vítězů soutěže Firemní médium roku 2002-2003

Účinným nástrojem firemní komunikace (Corporate Communication) mohou být firemní média. Ještě před pár roky to byly především firemní časopisy, s rozvojem informačních technologií a širším využíváním internetu to jsou ielektronická média.

Úroveň firemní komunikace může být různá - ať již obsahem, tak grafickým zpracováním. Mezi faktory, které to ovlivňují, je jistě výše finančních prostředků na tyto účely, ale ty samy o sobě nestačí. Neméně důležitá je jasná koncepce firemního média, jasné určení a definování cílů, jimž má sloužit, grafické zpracování (které je asi nejlepší svěřit odborníkům), tiskařské zpracování a samozřejmě i personální zajištění. Rozvoji firemních médií a zvyšování jejich kvality má sloužit i soutěž Firemní média roku, kterou vyhlašují agentury Dynamic Relations a GoodCom za odborné garance TypoDesignClubu a jejímž mediálním partnerem je Profit.

Rozdělení do kategorií

Soutěž Firemní média roku má již za sebou čtyři ročníky. Pravidelně se jí účastní desítky velkých i menších společností, které zde prezentují a porovnávají své komunikační nástroje. Zatímco první ročník soutěže se zaměřoval především na tištěná média - magazíny či noviny - poslední ročník 2002/2003 měl již šest samostatných kategorií: audiovizuální prezentace, firemní intranet, www stránky, firemní brožura, firemní magazín a firemní noviny. Žádná kategorie zatím nerozlišují zaměření tištěných médií - zda jsou určeny ven, tedy klientům, obchodním partnerům, potenciálním zákazníkům, nebo zda je jejich hlavním posláním přispět k lepší komunikaci uvnitř firmy, k informování zaměstnanců a k posilování sounáležitosti s firmou.

Letošní vítězové

Vítězové letošního ročníku soutěže byli vyhlášeni koncem května. Porotci hodnotili firemní média v již zmíněných šesti kategoriích, posuzovali celkovou úroveň titulu a k tomu jednotlivě hodnotili textovou stránku, grafickou stránku a titulní stranu. Systém hodnocení byl bodový, známkou od 1 do 5, doplněný o slovní komentář. V čele odborné poroty byla vedoucí katedry masové komunikace Fakulty sociálních věd UK Barbara Köpplová, která mimo jiné na adresu těchto médií říká: „Firemní média jsou mimořádně důležitá pro vnitřní komunikaci podnik-zaměstnanec i vnější komunikaci podnik-klient, pokud se nezaměří jen na čisté PR, které je často těžko rozeznat od propagandy.“ Soutěž Firemní médium roku 2002-2003 byla vyhlášena 16. října 2002 a přihlášky bylo možné posílat do 3. března 2003. Za tuto dobu přihlásilo třicet firem celkem šedesát médií - nejvíce jich bylo v kategoriích firemní magazín (25) a www stránky (13), následovány kategoriemi firemní brožury (8), audiovizuální prezentace (6), firemní noviny (5) a intranet (3).

A kdo zvítězil?

V kategorii Audiovizuální prezentace získala první místo CD Vizitka společnosti Schenker, v kategorii Firemní intranet to byl ePIN společnosti T-Mobile a vavříny za webové stránky získaly www.karosa.cz společnosti Karosa. V kategoriích tištěných médií obsadily první místa Metrostav Profil (firemní brožura), Impuls (společnost T-Mobile, firemní magazín) a Metrostav (firemní noviny společnosti Metrostav).

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Ryzen 3 jde na trh, cenami míří pod Core i3. A konečně vychází i APU Bristol Ridge
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít