Menu Zavřít

ČAP: Pouze pětina vozidel je havarijně pojištěna

1. 2. 2011
Autor: profit

V České republice je každých 40 minut odcizeno jedno auto, denně zloději ukradnou 30 vozů v hodnotě zhruba 5,5 milionu.

Foto: Miloslav Hamřík

Zatímco z celkového počtu zhruba 7 244 tisíc registrovaných vozidel má 91,6 % sjednáno pojištění odpovědnosti z provozu motorových vozidel, pouze 18,4 % má sjednáno havarijní pojištění. Při výběru pojištění se klienti řídí především cenou, což potvrdilo 70,6 % dotázaných řidičů. O kvalitu služeb, možnostech připojištění nebo úrovni asistenčních služeb, se prioritně zajímá jen třetina dotázaných.

Při sjednávání pojištění by se klienti měli zajímat především o rozsah pojistné ochrany a asistenčních služeb, aby případné pojistné plnění pokrylo v dostatečné výši vzniklou škodu,“ říká Marcela Kotyrová, manažerka komunikace a vzdělávání ČAP a dodává: „Klienti ve snaze získat co nejnižší cenu podceňují hodnotu vozu, například zamlčí nadstandardní výbavu nebo dražší doplňky vozu. Neuvědomují si přitom, že jim v případě pojistné události neposkytne plnění dostatečnou kompenzaci.

Pojištění vozidel je opředeno také řadou mýtů. Jedním z nejčastějších je, že se havarijní pojištění nevyplatí sjednávat. „Průměrné vyplacené pojistné plnění na škody na vozidlech, způsobené živelními katastrofami, je 116 tisíc korun. Na jedno odcizené vozidlo vyplatily pojišťovny v průměru 250 tisíc korun. Pokud nemá majitel vozu sjednané havarijní pojištění, tak finanční dopad škody nese sám,“ varuje Marcela Kotyrová. “Je potřeba, aby sami uživatelé začali zjišťovat, zda stárnoucí vozidla nemohou pojistit levněji,“ dodal Tomáš Síkora, ředitel ČAP.

ČAP v rámci únorové kampaně přináší řadu doporučení, postupů a rad pro motoristy. Řidiči se dozví, jak mají správně postupovat při nehodě nebo jak bezchybně vyplnit záznam o nehodě. „Účastníci dopravní nehody špatně vyhodnocují situaci, u nehod oscilujících kolem 100 tisíc nepřivolají policii. Velmi často se stává, že nezabezpečí řádnou dokumentaci nebo podlehnou nabídce náhodné odtahové služby a nekontaktují asistenční službu své pojišťovny,“ upozorňuje Kotyrová a dodává: „Nesprávný postup u nehody může zbytečně prodloužit proces likvidace.

BRAND24

Stejně tak, jako v předchozích únorových kampaních, připravila ČAP pro veřejnost webové stránky, na kterých shrnula veškeré zásadní informace k dané problematice. V rámci letošního ročníku ale zcela nově spustila internetový portál www.jaksepojistit.cz, na kterém návštěvníci najdou jak informace k aktuálnímu tématu pojištění vozidel, tak souhrnné informace z kampaní pojisti život nebo pojisti majetek. Vzniká tak jedinečný, nezávislý zdroj informací pro veřejnost o problematice jednotlivých druhů pojištění. ČAP kampaň podporuje i na nově založené profilové stránce na Facebooku.

Konkrétní podstránky nového webu jsou jednotně strukturované a umožňují tak jednoduchou orientaci. Uvedené informace budou průběžně aktualizovány a přibudou zde i nová témata,“ doplňuje Marcela Kotyrová.**

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).