Bydlení místo překládky zboží

29. ledna 2007, 00:00 - (pb)
29. ledna 2007, 00:00

HOLEŠOVICKÝ PŘÍSTAVTuzemské přístavy začínají podnikat v nejrůznějších oborech. To je například vidět v laguně holešovického přístavu. Tam je od podzimu minulého roku rušno: namísto překládky zboží se především staví. Za tři roky by v přístavu měl vyrůst jeden z největších rezidenčních projektů na území hlavního města - Prague Marina.

HOLEŠOVICKÝ PŘÍSTAV

Tuzemské přístavy začínají podnikat v nejrůznějších oborech. To je například vidět v laguně holešovického přístavu. Tam je od podzimu minulého roku rušno: namísto překládky zboží se především staví. Za tři roky by v přístavu měl vyrůst jeden z největších rezidenčních projektů na území hlavního města - Prague Marina.

Projekt představuje investiční náklady kolem deseti miliard korun. Hlavními protagonisty jsou na jedné straně investiční společnost Lighthouse (jejími akcionáři jsou Deutsche Bank, developer GTC a investiční společnosti Scorpio a Alliance), na straně druhé majitel pozemku, společnost České přístavy. „Jde o společný projekt. Naším vkladem je parcela přístavu, jehož zůstáváme majitelem. Naši partneři zase budou vlastníky všech objektů, které tady vyrostou. Výnosy si rozdělíme,“ říká Jindřich Vodička, předseda dozorčí rady a náměstek generálního ředitele Českých přístavů.

Realizace projektu Prague Marina je rozdělena na tři etapy. V první budou postaveny tři bytové domy s 339 byty na holešovickém nábřeží podkovovité laguny. Mezi nimi budou původní přístavní budovy - včetně vstupní brány - v nichž zájemci naleznou hlavně gastronomické provozy. Druhá etapa se odehraje v ohbí laguny a až v třetí bude zastavěn výběžek, který odděluje bazén přístavu od Vltavy. V první fázi výstavby bude prostavěno 1,17 miliardy korun, generálním dodavatelem stavby je společnost Metrostav.

Prague Marina je jedním z mála pražských projektů, jejichž architektura je postavena na využití vodních toků či ploch. Ve světě jsou dnes takové „vodní“ komplexy, které jsou obvykle mixem bytů, kanceláří a obchodů, velmi populární - známé jsou například projekty v londýnských docích či hamburském přístavu. V Česku zatím vznikl jen rezidenční komplex Diamond River na Rohanském ostrovu. Nedaleko od holešovického přístavu se ale už chystá zástavba libeňských doků.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče