Bydlení místo překládky zboží

29. ledna 2007, 00:00 - (pb)
29. ledna 2007, 00:00

HOLEŠOVICKÝ PŘÍSTAVTuzemské přístavy začínají podnikat v nejrůznějších oborech. To je například vidět v laguně holešovického přístavu. Tam je od podzimu minulého roku rušno: namísto překládky zboží se především staví. Za tři roky by v přístavu měl vyrůst jeden z největších rezidenčních projektů na území hlavního města - Prague Marina.

HOLEŠOVICKÝ PŘÍSTAV

Tuzemské přístavy začínají podnikat v nejrůznějších oborech. To je například vidět v laguně holešovického přístavu. Tam je od podzimu minulého roku rušno: namísto překládky zboží se především staví. Za tři roky by v přístavu měl vyrůst jeden z největších rezidenčních projektů na území hlavního města - Prague Marina.

Projekt představuje investiční náklady kolem deseti miliard korun. Hlavními protagonisty jsou na jedné straně investiční společnost Lighthouse (jejími akcionáři jsou Deutsche Bank, developer GTC a investiční společnosti Scorpio a Alliance), na straně druhé majitel pozemku, společnost České přístavy. „Jde o společný projekt. Naším vkladem je parcela přístavu, jehož zůstáváme majitelem. Naši partneři zase budou vlastníky všech objektů, které tady vyrostou. Výnosy si rozdělíme,“ říká Jindřich Vodička, předseda dozorčí rady a náměstek generálního ředitele Českých přístavů.

Realizace projektu Prague Marina je rozdělena na tři etapy. V první budou postaveny tři bytové domy s 339 byty na holešovickém nábřeží podkovovité laguny. Mezi nimi budou původní přístavní budovy - včetně vstupní brány - v nichž zájemci naleznou hlavně gastronomické provozy. Druhá etapa se odehraje v ohbí laguny a až v třetí bude zastavěn výběžek, který odděluje bazén přístavu od Vltavy. V první fázi výstavby bude prostavěno 1,17 miliardy korun, generálním dodavatelem stavby je společnost Metrostav.

Prague Marina je jedním z mála pražských projektů, jejichž architektura je postavena na využití vodních toků či ploch. Ve světě jsou dnes takové „vodní“ komplexy, které jsou obvykle mixem bytů, kanceláří a obchodů, velmi populární - známé jsou například projekty v londýnských docích či hamburském přístavu. V Česku zatím vznikl jen rezidenční komplex Diamond River na Rohanském ostrovu. Nedaleko od holešovického přístavu se ale už chystá zástavba libeňských doků.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového…
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Patentové skici odhalují malý dvoumístný sporťák značky Honda
Technologie
Aukro chystá změny. Na konci měsíce začne migrace a služba bude desítky hodin nedostupná
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít