Burešův hybrid

24. ledna 2005, 00:00 - (jp)
24. ledna 2005, 00:00

Glosy Návrh ministra Jaroslava Bureše na dočasné zavedení výkonových známek pro nákladní vozidla nad 7,5 tuny je unikátem. Už samotný název totiž vyvolává zmatek. Za výkonové zpoplatnění se všude ve světě považuje výběr peněz za skutečně ujetý počet kilometrů.

Glosy

Návrh ministra Jaroslava Bureše na dočasné zavedení výkonových známek pro nákladní vozidla nad 7,5 tuny je unikátem. Už samotný název totiž vyvolává zmatek. Za výkonové zpoplatnění se všude ve světě považuje výběr peněz za skutečně ujetý počet kilometrů. Ministr ale zavádí hned dva systémy zpoplatnění dálnic, rychlostních komunikací a vybraných silnic časové i výkonové.

Přechodná řešení zpoplatnění před zavedením elektronického mýtného má hledat Legislativní rada, jejíž předsedou je právě Bureš. Předpokládá se tedy jeho určitá aktivita. Jistě by ale neškodilo, kdyby si vše promyslel a konzultoval s odborníky.

Úředníci procitli po dlouhém spánku, výkonové zpoplatnění funguje v Rakousku a letos je zavedlo i Německo. Ještě před zavedením elektronického mýtného proto hledají nějaký spásný nápad. S novými návrhy má proto vbrzku vyrukovat také ministr dopravy Milan Šimonovský. Burešův hybrid tak nemusí být poslední.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče