Glosy Návrh ministra Jaroslava Bureše na dočasné zavedení výkonových známek pro nákladní vozidla nad 7,5 tuny je unikátem. Už samotný název totiž vyvolává zmatek. Za výkonové zpoplatnění se všude ve světě považuje výběr peněz za skutečně ujetý počet kilometrů.
Glosy
Návrh ministra Jaroslava Bureše na dočasné zavedení výkonových známek pro nákladní vozidla nad 7,5 tuny je unikátem. Už samotný název totiž vyvolává zmatek. Za výkonové zpoplatnění se všude ve světě považuje výběr peněz za skutečně ujetý počet kilometrů. Ministr ale zavádí hned dva systémy zpoplatnění dálnic, rychlostních komunikací a vybraných silnic časové i výkonové.
Přechodná řešení zpoplatnění před zavedením elektronického mýtného má hledat Legislativní rada, jejíž předsedou je právě Bureš. Předpokládá se tedy jeho určitá aktivita. Jistě by ale neškodilo, kdyby si vše promyslel a konzultoval s odborníky.
Úředníci procitli po dlouhém spánku, výkonové zpoplatnění funguje v Rakousku a letos je zavedlo i Německo. Ještě před zavedením elektronického mýtného proto hledají nějaký spásný nápad. S novými návrhy má proto vbrzku vyrukovat také ministr dopravy Milan Šimonovský. Burešův hybrid tak nemusí být poslední.