Budweiser mění název, dočasně z něj bude America

Adam Štěpánek 11. května 2016, 14:25  -  Adam Štěpánek
11. května 2016, 14:25

Americký výrobce piva Budweiser chystá dočasnou změnu názvu. Od května do listopadu, kdy se budou konat prezidentské volby, bude na plechovkách a lahvích používat jméno America.

„Myslím, že nic není víc ikonické než Budweiser a nic není víc ikonické než Amerika,“ říká k tomu Tosh Hall, kreativní ředitel společnosti JKR, která se stará o brand Budweiseru.

Strategií pivovaru pro nejbližší měsíce je patriotismus, což vyplývá i ze slov Ricarda Marquese, viceprezidenta společnosti, která pronesl v rozhovoru pro Fast Company. Ve světle olympijských her a prezidentských voleb čeká, že „toto léto může být ‚nejameričtější‘ ze všech“.

Budweiser se kvůli této strategii stal terčem posměchu. Připomíná se, že jej vlastní belgická korporace Anheuser-Busch InBev. Název společnosti navíc vychází z českého Budweiseru Budvar a o jeho užívání se vedou letité spory. Ve většině zemí Evropské unie se proto musí americké pivo prodávat pod značkou Bud.

Několikaměsíční kampaň budou provázet i změny dalších nápisů na plechovkách a lahvích. Tradiční 'King of Beers' (Král piv) nahradí latinský nápis 'E pluribus unum' z pečeti USA. Místo obvyklého 'Registered' zase budou obsahovat popisek 'Since 1776', odkazující na rok prohlášení nezávislosti.

Někteří marketingoví experti dokonce spekulují, že neobvyklý tah pivovaru by mohl v prezidentské kampani pomoci Donaldu Trumpovi, který razí heslo „Udělejme Ameriku znovu velikou“. Populární Budweiser, který nově ponese jméno America, by se tak nechtěně mohl stát neoficiálním pivem jeho kandidatury.

Přečtěte si, jaké pivovary vydělají na fotbalovém mistrovství Evropy

Jedenáctka pro Euro: na fotbalovém mistrovství vydělají aerolinky i pivovary

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít