Americký výrobce piva Budweiser chystá dočasnou změnu názvu. Od května do listopadu, kdy se budou konat prezidentské volby, bude na plechovkách a lahvích používat jméno America.
„Myslím, že nic není víc ikonické než Budweiser a nic není víc ikonické než Amerika,“ říká k tomu Tosh Hall, kreativní ředitel společnosti JKR, která se stará o brand Budweiseru.
Strategií pivovaru pro nejbližší měsíce je patriotismus, což vyplývá i ze slov Ricarda Marquese, viceprezidenta společnosti, která pronesl v rozhovoru pro Fast Company. Ve světle olympijských her a prezidentských voleb čeká, že „toto léto může být ‚nejameričtější‘ ze všech“.
Budweiser se kvůli této strategii stal terčem posměchu. Připomíná se, že jej vlastní belgická korporace Anheuser-Busch InBev. Název společnosti navíc vychází z českého Budweiseru Budvar a o jeho užívání se vedou letité spory. Ve většině zemí Evropské unie se proto musí americké pivo prodávat pod značkou Bud.
Několikaměsíční kampaň budou provázet i změny dalších nápisů na plechovkách a lahvích. Tradiční 'King of Beers' (Král piv) nahradí latinský nápis 'E pluribus unum' z pečeti USA. Místo obvyklého 'Registered' zase budou obsahovat popisek 'Since 1776', odkazující na rok prohlášení nezávislosti.
Někteří marketingoví experti dokonce spekulují, že neobvyklý tah pivovaru by mohl v prezidentské kampani pomoci Donaldu Trumpovi, který razí heslo „Udělejme Ameriku znovu velikou“. Populární Budweiser, který nově ponese jméno America, by se tak nechtěně mohl stát neoficiálním pivem jeho kandidatury.
| Přečtěte si, jaké pivovary vydělají na fotbalovém mistrovství Evropy Jedenáctka pro Euro: na fotbalovém mistrovství vydělají aerolinky i pivovary |

