Budoucnost spočívá ve finální výrobě

15. října 2007, 00:00 - Petr Bayer
15. října 2007, 00:00

Roman Planička, výkonný ředitel společnosti Aircraft Industries:

Váš předchůdce Let Kunovice skončil v roce 2004 v konkurzu. Do jaké míry jste se za uplynulá léta již zotavili?

V současné době, tedy dva roky po převzetí konkurzní podstaty, můžeme konstatovat, že společnost je stabilizována. Máme zajištěno zakázkové krytí, restrukturalizace úspěšně dobíhá a aktivněji se integrujeme v leteckém průmyslu jak v národním, tak i mezinárodním měřítku.

Musel Let vůbec takto skončit a jaké kroky jste učinili, abyste opět začali standardně fungovat?

Let se dostal do konkurzu, podle mého názoru, z důvodu špatného výkonu vlastnických práv předchozích majitelů, chybného řízení společnosti a slabé zajištěnosti zakázkového krytí.

Na co se ve výrobní sféře nyní zaměřujete?

V současnosti je podnikatelský záměr společnosti postaven na programu L 410 a jeho dalším rozvoji a na zvyšování objemu leteckých kooperací. Přirozeně hledáme další výrobní programy a příležitosti k širšímu zapojení do velkých projektů leteckého průmyslu.

Kolik těchto letounů letos vyrobíte a kam prodáte?

V roce 2007 plánujeme vyrobit a dodat osm letounů L 410, z toho pět nových a tři kompletně repasované. Tyto letouny směřují k našim zákazníkům hlavně do Brazílie a Jižní Koreje.

Lze současnou produkci poměřit s obdobím před rokem 1989?

Současnou situaci nelze s obdobím před rokem 1989 srovnávat. Letouny L 410 byly dodávány v počtu desítek kusů ročně na základě smluv uzavíraných na vládní úrovni v rámci centrálního plánování celého socialistického bloku.

Jaké očekáváte letos tržby a kolik máte zaměstnanců?

V roce 2007 očekáváme, že celkové tržby převýší 650 milionů korun, což představuje téměř zdvojnásobení objemu tržeb oproti roku 2006. Současný počet 473 zaměstnanců společnosti je v podstatě stejný jako při převzetí společnosti, ovšem v jiné profesní struktuře, a do budoucna předpokládáme navyšování počtu pracovníků.

Pokračuje sanace ekologických zátěží? Kolik tyto práce budou stát a kdy budou hotové?

Sanace staré ekologické zátěže je v gesci ministerstva financí jakožto zadavatele a podle našich informací probíhá v souladu se schváleným projektem a platnou realizační smlouvou.

Vaše stroje létají v aerolinkách třeba na Martiniku. Jaké další zajímavé zakázky realizujete? Ze současně běžících zakázek je zajímavá zakázka na dva nové letouny L 410UVP-E20 do Jižní Koreje, které dodáme v říjnu a v listopadu tohoto roku, další zajímavé zakázky jsou v pokročilém stadiu rozpracovanosti. V čem podle vás spočívá budoucnost firmy a vůbec českého leteckého průmyslu?**

Budoucnost naší společnosti spočívá v zachování pozice finalisty, tedy konečného výrobce letounů, a v naší integraci do velkých nadnárodních leteckých projektů. Budoucnost českého leteckého průmyslu lze spatřovat v oblasti General Aviation a výrobě letounů kategorie do 19 cestujících. To vše ovšem za předpokladu intenzivní státní podpory celého leteckého průmyslu, běžné v jiných zemích.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít