Budoucnost je v jedné univerzální kartě

10. února 2009, 13:25 - Michal Kučera
10. února 2009, 13:25

...

Jednou z obchodně nejzajímavějších skupin jsou studenti vysokých škol. Často sice nemají peněz nazbyt, ale jsou velmi perspektivní, protože je většinou čekají dobrá zaměstnání a nadprůměrné platy. Firmám se proto vyplatí předcházet si co největší procento z nich. „Námi vydanou studentskou kartu ISIC vlastní v Česku přes 240 tisíc lidí,“ může se chlubit rodilý Novozélanďan Matt East, ředitel společnosti GTS ALIVE. Ta vedle studentských karet nabízí i obdobné průkazy pro mládež nebo třeba pro učitele. Firma, kterou East vede, byla dříve součástí společnosti GTS international, jež se před více než rokem rozdělila na tři samostatné subjekty.

EURO: Jak atraktivními zákazníky jsou studenti? EAST: Je to z obchodního hlediska nesmírně zajímavá skupina. Studenti nemívají mnoho zodpovědnosti ani peněz, ale mají hodně času a jsou velmi flexibilní. To se postupně mění s tím, jak dospívají a začnou pracovat. Ztrácí flexibilitu, ale začnou vydělávat a díky svému vzdělání jsou dobře placení. Stávají se z nich lídři trhu. Proto je pro firmy podstatné naklonit si studenty co nejdříve a vytvořit u nich určitou loajalitu. Velké bohaté společnosti se tak často snaží nabízet studentům co nejlepší nabídky, aby u nich zůstali i v budoucnu.

EURO: Budete se více soustřeďovat i na studenty základních nebo středních škol? EAST: Určitě. Před třemi lety jsme za podpory Magistrátu hlavního města Prahy zahájili program pro studenty středních škol, který je založen na podobném modelu jako ten pro univerzitní studenty. Ve spolupráci s jejich školami poskytujeme karty, jež slouží jako ISIC a zároveň jako školní průkaz umožňující využívání služeb v rámci školy – vstupy do budov, stravování či výpůjčku knih v knihovně. Do projektu se již zapojilo více než 70 pražských škol.

EURO: Kolik kategorií karet nabízíte? EAST: Jsou v podstatě čtyři. Nejznámější z nich je ISIC, což je jediná mezinárodně uznávaná studentská identifikační karta na světě. Dostanete ji ve 120 zemích a Česká republika patří v počtu vydaných karet ke světové špičce. Existuje také varianta pro žáky základních škol, dále karta ALIVE, která je určena mládeži do 26 let – především tedy těm, kteří nestudují. Pro učitele je v nabídce karta ITIC. Ke všem se ale vztahuje podobné portfolio výhod, i když u některých karet je jejich rozsah trochu větší.

EURO: Která z těchto karet je nejpopulárnější? EAST: Určitě ISIC. Tu má kolem 240 tisíc uživatelů. Mládežnickou kartu má něco přes 25 tisíc lidí a učitelskou asi dvanáct tisíc.

EURO: Vidíte možnosti rozšíření spektra služeb, jejichž využívání karty umožňují? EAST: Zde je velký prostor. Karty ISIC mají v podstatě tři funkce. Za prvé identifikují člověka jako studenta. Potom mu poskytují přístup k síti slev a jiných výhod a za třetí jsou tu výhody kombinované. Spolupracujeme s 23 veřejnými vysokými školami a s více než 80 středními školami v celé republice, jejichž studenti kartu využívají pro interní služby v rámci školy. V Praze ISIC navíc funguje i jako „tramvajenka“. Ale hledáme cesty, jak tuto multifunkčnost ještě rozšířit, například ve vztahu k platebním kartám. Jednáme teď se společností MasterCard o možnostech rozšíření funkcí karty, která by sloužila zároveň i jako platební karta. To již nyní někde umožňuje takzvaná UNIkarta, jež se vydává ve spolupráci s Komerční bankou.

EURO: Které typy slev studenti nejvíce využívají? EAST: Každý rok děláme průzkumy, které výhody jsou nejoblíbenější, a loni to vyhrál Skiareál Špindlerův Mlýn. Následuje síť Pizzerií Einstein, což je dlouhodobě jeden z nejvyužívanějších benefitů mezi pražskými studenty. Na předních příčkách jsou také letní hudební festivaly či knihkupectví Neoluxor a síť kin Village Cinemas.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče