Bosch chce v Česku vyvíjet další komponenty

03. října 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
03. října 2005, 00:00

AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL Německý koncern Robert Bosch otevřel v areálu svého českobudějovického závodu nové vývojové a inovační centrum za 130 milionů korun. To se má v blízké budoucnosti postarat o to, aby se v České republice vyvíjely další automobilové komponenty.

AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL Německý koncern Robert Bosch otevřel v areálu svého českobudějovického závodu nové vývojové a inovační centrum za 130 milionů korun. To se má v blízké budoucnosti postarat o to, aby se v České republice vyvíjely další automobilové komponenty. Výrobní závod firmy Robert Bosch v Českých Budějovicích je jednou z celkem osmi poboček německého koncernu v Česku a v současné době se specializuje na vývoj i následnou výrobu čtyř základních součástek do nových automobilů. Jedná se o nádržové čerpací moduly, modul plynového pedálu, víko hlavy válce a sací modul. Vedle toho se zde vyrábějí další součástky, jako jsou zejména kabely pro automobilový průmysl. Na jihu Čech se vyrábějí komponenty například pro značky Audi, BMW, Alfa Romeo, Fiat, Hyundai, Volvo a ve velice omezené míře i pro mladoboleslavskou Škodu. HALA ROZŠÍŘÍ MOŽNOSTI Přímo v areálu závodu tak vyrostla hala na výrobu prototypů pro nové programy a vývojové projekty, jež se týkají nových automobilových komponentů. Pro firmu Robert Bosch České Budějovice znamená ještě jeden historický krok. Až dosud totiž vývojáři pracovali na několika navzájem velmi špatně propojitelných pracovištích, nyní budou pod jednou střechou. „I proto jsme se rozhodli vybudovat zcela nové centrum,“ říká technický ředitel firmy Bertram Hoffmann. Dalším důvodem byly ale plány na zvýšení počtu komponentů, které se budou vyvíjet přímo v Česku. „Do budoucna bychom chtěli v rámci koncernu Robert Bosch uspět v dalších výběrových řízeních na vývoj a výrobu součástek. Konkurence je ale veliká nejen v Evropě, ale například i v jihoamerických závodech firmy Bosch,“ upozornil Hoffmann. Zmínil v této souvislosti zejména zájem o vývoj olejových víček či seřizovacích jednotek. Vývoj složitějších součástí aut, jako jsou třeba brzdové systémy či systémy ESP, zatím nepřipadá v úvahu, neboť budějovický závod spadá pod koncernovou divizi palivových systémů. CHYBÍ TECHNICKÁ ŠKOLA

Nové vývojové centrum se má také postarat o naplnění programu „nulové chybovosti“, který si vedení firmy vytyčilo jako svůj základní cíl. Co to znamená v praxi? „Jakmile se u zákazníka objeví jakákoliv chyba, okamžitě přehodnocujeme všechny naše procesy tak, aby se tato chyba neopakovala,“ zdůraznil obchodní ředitel firmy Robert Bosch ČB Hans Hoffmann.

Právě dosažení nulové chybovosti je také nutné pro to, aby se na jihu Čech mohly vyvíjet další komponenty. Druhou nutnou podmínkou je dostatek kvalitních odborníků. A tady si u Bosche trochu stěžují na absenci technické univerzity přímo ve městě. „Musíme shánět odborníky v Plzni, Praze, Liberci či Brně,“ doplnil Hoffmann. A poptávka po nových odbornících stále roste. Zatímco v roce 1992 pracovalo v Českých Budějovicích 320 zaměstnanců, o tři roky později jich bylo již 696 a na konci loňského roku dokonce přes 2000.

BOSCH V ČESKU

Českobudějovický závod koncernu Robert Bosch vznikl v roce 1992 a původně se zaměřoval na výrobu kompresorů. V roce 1995 se německý koncern stal jediným vlastníkem závodu a orientoval výrobu na centrální vstřikovací jednotky, kompresory, kabely, elektrická palivová čerpadla a plastové díly. V roce 2004 se pak výrobní program rozšířil o nádržový čerpací modul, plynový pedál a sací modul.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít