Bosch chce v Česku vyvíjet další komponenty

03. října 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
03. října 2005, 00:00

AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL Německý koncern Robert Bosch otevřel v areálu svého českobudějovického závodu nové vývojové a inovační centrum za 130 milionů korun. To se má v blízké budoucnosti postarat o to, aby se v České republice vyvíjely další automobilové komponenty.

AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL Německý koncern Robert Bosch otevřel v areálu svého českobudějovického závodu nové vývojové a inovační centrum za 130 milionů korun. To se má v blízké budoucnosti postarat o to, aby se v České republice vyvíjely další automobilové komponenty. Výrobní závod firmy Robert Bosch v Českých Budějovicích je jednou z celkem osmi poboček německého koncernu v Česku a v současné době se specializuje na vývoj i následnou výrobu čtyř základních součástek do nových automobilů. Jedná se o nádržové čerpací moduly, modul plynového pedálu, víko hlavy válce a sací modul. Vedle toho se zde vyrábějí další součástky, jako jsou zejména kabely pro automobilový průmysl. Na jihu Čech se vyrábějí komponenty například pro značky Audi, BMW, Alfa Romeo, Fiat, Hyundai, Volvo a ve velice omezené míře i pro mladoboleslavskou Škodu. HALA ROZŠÍŘÍ MOŽNOSTI Přímo v areálu závodu tak vyrostla hala na výrobu prototypů pro nové programy a vývojové projekty, jež se týkají nových automobilových komponentů. Pro firmu Robert Bosch České Budějovice znamená ještě jeden historický krok. Až dosud totiž vývojáři pracovali na několika navzájem velmi špatně propojitelných pracovištích, nyní budou pod jednou střechou. „I proto jsme se rozhodli vybudovat zcela nové centrum,“ říká technický ředitel firmy Bertram Hoffmann. Dalším důvodem byly ale plány na zvýšení počtu komponentů, které se budou vyvíjet přímo v Česku. „Do budoucna bychom chtěli v rámci koncernu Robert Bosch uspět v dalších výběrových řízeních na vývoj a výrobu součástek. Konkurence je ale veliká nejen v Evropě, ale například i v jihoamerických závodech firmy Bosch,“ upozornil Hoffmann. Zmínil v této souvislosti zejména zájem o vývoj olejových víček či seřizovacích jednotek. Vývoj složitějších součástí aut, jako jsou třeba brzdové systémy či systémy ESP, zatím nepřipadá v úvahu, neboť budějovický závod spadá pod koncernovou divizi palivových systémů. CHYBÍ TECHNICKÁ ŠKOLA

Nové vývojové centrum se má také postarat o naplnění programu „nulové chybovosti“, který si vedení firmy vytyčilo jako svůj základní cíl. Co to znamená v praxi? „Jakmile se u zákazníka objeví jakákoliv chyba, okamžitě přehodnocujeme všechny naše procesy tak, aby se tato chyba neopakovala,“ zdůraznil obchodní ředitel firmy Robert Bosch ČB Hans Hoffmann.

Právě dosažení nulové chybovosti je také nutné pro to, aby se na jihu Čech mohly vyvíjet další komponenty. Druhou nutnou podmínkou je dostatek kvalitních odborníků. A tady si u Bosche trochu stěžují na absenci technické univerzity přímo ve městě. „Musíme shánět odborníky v Plzni, Praze, Liberci či Brně,“ doplnil Hoffmann. A poptávka po nových odbornících stále roste. Zatímco v roce 1992 pracovalo v Českých Budějovicích 320 zaměstnanců, o tři roky později jich bylo již 696 a na konci loňského roku dokonce přes 2000.

BOSCH V ČESKU

Českobudějovický závod koncernu Robert Bosch vznikl v roce 1992 a původně se zaměřoval na výrobu kompresorů. V roce 1995 se německý koncern stal jediným vlastníkem závodu a orientoval výrobu na centrální vstřikovací jednotky, kompresory, kabely, elektrická palivová čerpadla a plastové díly. V roce 2004 se pak výrobní program rozšířil o nádržový čerpací modul, plynový pedál a sací modul.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít