Boj Dopravního podniku a firmy Rencar o reklamu v metru vrcholí

25. března 2016, 12:59 - vhz
25. března 2016, 12:59

Pravděpodobnost, že Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) vypoví smlouvu společnosti Rencar, která prodává reklamu v metru, roste. Týdeník Euro získal kompletní znění auditu, který pro DPP vypracovala advokátní kancelář Císař, Češka, Smutný a v němž zaznívají některá vážná obvinění, jimiž se v současnosti zabývá i policie.

Smlouvu s Rencarem dopravní podnik uzavřel na 33 let, přičemž část za nájem reklamních ploch v čase citelně klesla z více než 100 milionů korun na necelých 50 milionů korun. Audit potvrdil domněnky DPP a některých pražských politiků, že část dodatků k původní smlouvě je neplatná, což znamená i neplatnost celé smlouvy.

DPP v současnosti zvažuje, že bude reklamu v metru provozovat sám, nebo jej zadá jiné firmě. Například společnost BigBoard nabízí 100 milionů korun. Rencar, který platí pouhých 48 milionů korun, podle serveru iDnes nabízí 110 milionů korun a jen potvrzuje, že současné nájemné je nepřiměřeně nízké.

Výsledky auditu a pochybnosti kolem zakázky pro Rencar:
1) Horší podmínky pro DPP – Rencar objektivně platí za nájem mnohem méně než ještě před několika lety. Firma argumentuje tím, že DPP klesají náklady. To však není úplně pravda, protože zásadně klesá zisk dopravního podniku z reklamy. V roce 2008 byl téměř 90 milionů korun, v roce 2013 už to bylo jen 40 milionů korun. Rencar navíc platí se zpožděním, které dosahuje až rok, jak uvádí výzva k zaplacení nájemného, kterou má týdeník Euro k dispozici.

2) Snížení nájemného po digitalizaci nosičů – Podle jednoho z dodatků k nájemní smlouvě se nájemné za digitální nosiče snižuje na 20 procent, digitalizovat lze přitom jakýkoliv nosič. Ve stanici Národní firma dokonce neplatí žádné nájemné po dobu pěti let, přestože DPP do vybudování digitálních nosičů investoval více než tři miliony korun.

3) Nevýhodný City Light – Na výstavbě 200 takzvaných City Light vitrín se podílel i DPP, ale Rencar platí nájem jen ve výši 20 procent výnosů z reklamy.

4) Jak kontrolovat výnosy Rencaru? - Společnost Media Check, která vyvinula a provozuje systém Media Check Smart, který má evidovat reklamní využití majetku DPP Rencarem, je velmi pravděpodobně napojena na skupinu JCDecaux. Je vlastněna anonymní kyperskou společností, firmy JCDecaux jsou jedinou referencí této společnosti, JCDecaux používá tento software i pro ostatní své společnosti a velmi pravděpodobně bude Media Check ze strany JCDecaux reálně řízena. To umožňuje upravovat data o reálném využití reklamního potenciálu majetku DPP.

Čtěte také:

Smlouvy s Rencarem o reklamě v pražské MHD prověřuje policie

Pražský dopravní podnik vypoví smlouvu s Rencar, rozhodlo představenstvo

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští až 10 minut
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít