Article, show

BMW začalo nabízet tréninky pro řidiče

22. listopadu 2004, 00:00 - (eha)
22. listopadu 2004, 00:00

PŘÍPRAVA NA ZIMU Bavorská automobilka BMW nabízí už léta podnikatelský hit - terénní stroj X 5. Jeho majitelům i dalším zájemcům začala před letošní zimou nabízet cvičné jízdy v terénu.

foto: BMW

PŘÍPRAVA NA ZIMU Bavorská automobilka BMW nabízí už léta podnikatelský hit - terénní stroj X 5. Jeho majitelům i dalším zájemcům začala před letošní zimou nabízet cvičné jízdy v terénu. BMW X 5 je po střechu nabité elektronikou. Klienti ale prý většinu funkcí vůbec nevyužijí, protože o nich nevědí. Firma proto začala zájemcům nabízet takzvané „fahrer tréninky“, tedy cvičné jízdy v bavorácích, které mají účastníkům přinést zlepšení jejich dovedností, ale také poznání, k čemu elektronika slouží. Tréninky se konají v Alpách, jsou dvoudenní a přijdou na 300 eur. Řidiči vyjedou spolu s instruktory vysoko do Alp a tam se učí využívat elektroniku v těžkém zasněženém terénu. Ocitnou se na startu trati, která je vhodná tak pro traktor. Zvládne ji bavorák? Nakonec ano. Při překonávání překážek mu pomáhá několik chytrých systémů. Předně to je takzvaný inteligentní pohon všech kol xDrive. Podle aktuální situace dokáže měnit poměr výkonu přenášeného mezi zadní a přední kola. Vylepšuje tak stabilitu vozu a přispívá k vyššímu komfortu a bezpečnosti jízdy. Systém xDrive je pak doplněn elektronickým systémem Dynamic Stability Control (DSC). Zatímco xDrive napomáhá předejít ztrátě hnací síly přenášením výkonu z nápravy na nápravu, DSC zasahuje v případě, že se jedno z kol začíná dostávat do smyku. V této situaci systém vypíná pohon příslušného kola a v případě potřeby použije brzdy. Samozřejmostí jsou pak elektronické systémy kontrolující stabilitu (Trailer Stability Control) či redukující rychlost vozu při sjíždění prudkého klesání (Hill Descent Control). T o je velká zajímavost, funguje do rychlosti osm kilometrů v hodině a sama si reguluje jízdní režim. Řidič nemusí nic dělat, jen točit volantem. P ozoruhodnou technickou novinkou je i stabilizační systém přívěsu, který zabraňuje nebezpečnému rozkývání vlečeného vozidla. Přívěs hlídají senzory podvozku tažného automobilu. Jestliže zaznamenají typický kývavý pohyb, přibrzdí kola tak, aby se přívěs opět „zklidnil“. Tréninky v rakouských Alpách nejsou pro Čechy levné, ale ve spojení s lyžařským víkendem jsou zajímavým námětem pro několikadenní výlet.

ČÍM SE CHLUBÍ

xDrive - inteligentní pohon všech kol

DSC - Dynamic Stability Control, zasahuje v případě smyku

TSC - Trailer Stability Control, kontroluje stabilitu

HDC - Hill Descent Control, redukuje rychlost vozu při sjíždění prudkého klesání 

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít