BMW začalo nabízet tréninky pro řidiče

22. listopadu 2004, 00:00 - (eha)
22. listopadu 2004, 00:00

PŘÍPRAVA NA ZIMU Bavorská automobilka BMW nabízí už léta podnikatelský hit - terénní stroj X 5. Jeho majitelům i dalším zájemcům začala před letošní zimou nabízet cvičné jízdy v terénu.

foto: BMW

PŘÍPRAVA NA ZIMU Bavorská automobilka BMW nabízí už léta podnikatelský hit - terénní stroj X 5. Jeho majitelům i dalším zájemcům začala před letošní zimou nabízet cvičné jízdy v terénu. BMW X 5 je po střechu nabité elektronikou. Klienti ale prý většinu funkcí vůbec nevyužijí, protože o nich nevědí. Firma proto začala zájemcům nabízet takzvané „fahrer tréninky“, tedy cvičné jízdy v bavorácích, které mají účastníkům přinést zlepšení jejich dovedností, ale také poznání, k čemu elektronika slouží. Tréninky se konají v Alpách, jsou dvoudenní a přijdou na 300 eur. Řidiči vyjedou spolu s instruktory vysoko do Alp a tam se učí využívat elektroniku v těžkém zasněženém terénu. Ocitnou se na startu trati, která je vhodná tak pro traktor. Zvládne ji bavorák? Nakonec ano. Při překonávání překážek mu pomáhá několik chytrých systémů. Předně to je takzvaný inteligentní pohon všech kol xDrive. Podle aktuální situace dokáže měnit poměr výkonu přenášeného mezi zadní a přední kola. Vylepšuje tak stabilitu vozu a přispívá k vyššímu komfortu a bezpečnosti jízdy. Systém xDrive je pak doplněn elektronickým systémem Dynamic Stability Control (DSC). Zatímco xDrive napomáhá předejít ztrátě hnací síly přenášením výkonu z nápravy na nápravu, DSC zasahuje v případě, že se jedno z kol začíná dostávat do smyku. V této situaci systém vypíná pohon příslušného kola a v případě potřeby použije brzdy. Samozřejmostí jsou pak elektronické systémy kontrolující stabilitu (Trailer Stability Control) či redukující rychlost vozu při sjíždění prudkého klesání (Hill Descent Control). T o je velká zajímavost, funguje do rychlosti osm kilometrů v hodině a sama si reguluje jízdní režim. Řidič nemusí nic dělat, jen točit volantem. P ozoruhodnou technickou novinkou je i stabilizační systém přívěsu, který zabraňuje nebezpečnému rozkývání vlečeného vozidla. Přívěs hlídají senzory podvozku tažného automobilu. Jestliže zaznamenají typický kývavý pohyb, přibrzdí kola tak, aby se přívěs opět „zklidnil“. Tréninky v rakouských Alpách nejsou pro Čechy levné, ale ve spojení s lyžařským víkendem jsou zajímavým námětem pro několikadenní výlet.

ČÍM SE CHLUBÍ

xDrive - inteligentní pohon všech kol

DSC - Dynamic Stability Control, zasahuje v případě smyku

TSC - Trailer Stability Control, kontroluje stabilitu

HDC - Hill Descent Control, redukuje rychlost vozu při sjíždění prudkého klesání 

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Volby 2017: vše, co potřebujete vědět
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Auta
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off…
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let elektrické verze
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Technologie
Paměti DDR5 by se mohly objevovat už od roku 2019. Takt až 6,4 GHz, VRM na modulech?
Takhle bude vypadat retro ThinkPad. Lenovo jej nabídne k 25. výročí
Windows Store bude zřejmě přejmenován na Microsoft Store
Školství není připraveno na dobu, kdy budeme mít internet v těle
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít