Biopotraviny v Česku zatím příliš netáhnou

16. června 2008, 00:00 - Přemysl Houžvička
16. června 2008, 00:00

Češi jsou ve srovnání s ostatními státy Evropské unie stále podprůměrní jedlíci biopotravin.

Se značkou BIO nakupují hlavně mléčné výrobky, ovoce, zeleninu, ovocné nápoje, maso, drůbež a vejce. Vyplývá to z průzkumu společnosti The Nielsen Company. Útraty Čechů za bioprodukty ale podle odborníků navzdory jejich vyšší ceně rychle rostou.

Češi mají v oblibě zejména mléčné biovýrobky, které do košíků vkládá 68 procent z těch spotřebitelů, kteří tyto produkty nakupují. Následuje ovoce a zelenina (23 procent), ovocné nápoje a džusy (22 procent), maso (18 procent), drůbež a vejce (13 procent), dětské jídlo (osm procent) a na posledním místě je z hlediska obliby biočaj a biokáva (sedm procent). Více než polovina (66 procent) dotázaných českých spotřebitelů míní, že bioprodukty jsou příliš drahé. (Podrobnosti o trhu s biopotravinami v Česku najdete v Profitu č. 19/2008.)

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít