Biopotraviny v Česku zatím příliš netáhnou

16. června 2008, 00:00 - Přemysl Houžvička
16. června 2008, 00:00

Češi jsou ve srovnání s ostatními státy Evropské unie stále podprůměrní jedlíci biopotravin.

Se značkou BIO nakupují hlavně mléčné výrobky, ovoce, zeleninu, ovocné nápoje, maso, drůbež a vejce. Vyplývá to z průzkumu společnosti The Nielsen Company. Útraty Čechů za bioprodukty ale podle odborníků navzdory jejich vyšší ceně rychle rostou.

Češi mají v oblibě zejména mléčné biovýrobky, které do košíků vkládá 68 procent z těch spotřebitelů, kteří tyto produkty nakupují. Následuje ovoce a zelenina (23 procent), ovocné nápoje a džusy (22 procent), maso (18 procent), drůbež a vejce (13 procent), dětské jídlo (osm procent) a na posledním místě je z hlediska obliby biočaj a biokáva (sedm procent). Více než polovina (66 procent) dotázaných českých spotřebitelů míní, že bioprodukty jsou příliš drahé. (Podrobnosti o trhu s biopotravinami v Česku najdete v Profitu č. 19/2008.)

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče