Billboard s ministrem porušuje etický kodex

17. března 2008, 00:00 - Ivo Čermák
17. března 2008, 00:00

Reklama na energetický nápoj, v níž výrobce použil fotografii zdánlivě podřimujícího ministra zahraničí Karla Schwarzenberga, podle arbitrážní komise Rady pro reklamu porušuje některá ustanovení etického Kodexu reklamy.

Billboard s textem „Vydržíte déle“ zachycuje ministra během nedávné volby prezidenta republiky.

„Arbitrážní komise konstatovala, že předmětná reklamní kampaň porušuje kodex tím, že nepřípustně využívá autority v komerční komunikaci,“ uvádí se v prohlášení, které podepsali prezident rady Radek Pokorný a výkonný ředitel rady Ladislav Šťastný. Reklama podle arbitrážní komise také poškozuje dobré jméno reklamy, protože Schwarzenbergovu autoritu navíc využívá bez jeho souhlasu. „Fakt, že zobrazený člen vlády k takovémuto kroku souhlas nedal, podtrhuje záměr šiřitele postupovat ve svých reklamních aktivitách v rozporu s etickou samoregulací prosazovanou Radou pro reklamu,“ míní rada.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče