Bílé pivo zpestřilo nabídku

18. listopadu 2003, 00:00 - (vs)
18. listopadu 2003, 00:00

K rozšíření nabídky piva na tuzemském trhu by mělo přispět světlé pšeničné pivo, které nyní začal vyrábět Pivovar Náchod. Není to první pokus o obnovení tohoto druhu piva v ČR. Před několika lety se o to pokoušel plzeňský Gambrinus, ale neuspěl. Přitom bílé pšeničné pivo má v českém pivovarnictví hlubokou tradici.

Je dokázáno, že například v 15. století byla dávána přednost pšeničnému sladu před sladem z ječmene. Bílé pivo bývalo tehdy husté. I v Bavorsku se vařilo dvojí pivo - tzv. bílé (čili pšeničné) atmavé (tedy z ječného sladu). Bílé pšeničné pivo u nás vymizelo před rokem 1750. Náchodský pivovar zatím vyrábí pšeničné pivo pouze v lahvích, přestože třetina jeho produkce je jinak expedována v sudech. „Nabízíme jej všude,“ řekl Profitu šéf marketingu František Meduna. Pivovar proto jedná s obchodními řetězci, ale nabízí je i do „lepších“ hospod, rád by s tímto pivem pronikl do Prahy. Podle Meduny zatím žádná na trh uváděná značka náchodského pivovaru neměla takovou marketingovou podporu jako pšeničné pivo. „Ukáže to čas,“ podotkl k možnostem uplatnění pšeničného piva na českém trhu tajemník Sdružení přátel piva František Štrupl. Pivovar chce v příštím roce vyrobit 2000 hl pšeničného piva. Celkový výstav pivovaru dosahuje 140 000 hl.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče