Bez živého lektora se jazyky nenaučíte

01. září 2003, 00:00 - ALENA DLABAČOVÁ, publicistka
01. září 2003, 00:00

ZÁKLADEM PRO ÚSPĚCH V EVROPSKÉM PROSTŘEDÍ JEDNOTNÉHO TRHU JSOU JAZYKOVÉ ZNALOSTI. A TO JAK PRO JEDNOTLIVCE, KTERÝ SI CHCE NAJÍT PRÁCI V JINÉ ČLENSKÉ ZEMI, TAK PRO FIRMY, KTERÉ BUDOU HLEDAT NOVÉ PARTNERY A KLIENTY V EVROPĚ.

Online škola slouží jako doplňkový nástroj pro výuku gramatiky

ZÁKLADEM PRO ÚSPĚCH V EVROPSKÉM PROSTŘEDÍ JEDNOTNÉHO TRHU JSOU JAZYKOVÉ ZNALOSTI. A TO JAK PRO JEDNOTLIVCE, KTERÝ SI CHCE NAJÍT PRÁCI V JINÉ ČLENSKÉ ZEMI, TAK PRO FIRMY, KTERÉ BUDOU HLEDAT NOVÉ PARTNERY A KLIENTY V EVROPĚ.

V roce 2002 provedla jazyková škola společnosti Presto marketingový průzkum v řadě společností využívajících jako hlavní nástroj pro výuku jazyků e-learning. Cílem výzkumu bylo nalezení priorit a nedostatků tohoto moderního způsobu výuky. Výsledky výzkumu posoudil tým odborných pracovníků z oblasti jazykového vzdělávání a došel k těmto závěrům: Z výsledků průzkumu e-learningu vyplynuly v porovnání s klasickou výukou s „živým lektorem“ tyto jeho přednosti:

* snížení nákladů na vzdělávání

* student může studovat kdykoli ve svém volném čase

* výborný nástroj pro opakování

* u serverových aplikací systémy nabízejí možnost zpětné vazby - zaznamenávání lektora i pro společnost, která vzdělání pomocí e-learningu provozuje

* student si může volit vlastní tempo studia

* působení v řadě podnětů zejména audia, videa, práce s texty a podobně. Nedostatky e-learningu vůči klasické výuce:

* nepřizpůsobuje výklad chápání konkrétních studentů, nedokáže dostatečně motivovat k učení, neusnadňuje pochopení látky

* ipřes nabídku své současné rozsáhlé multimediality nedokáže v reálném čase zodpovědět všechny studentovy dotazy (chat, forum, email nemohou plnohodnotně posloužit například k vysvětlení výslovnosti)

* e-learning je hodnotně využit zejména u mladších věkových vrstev, předpokládá základní znalosti počítače

* u produktů využívajících audio, video předpokládá vysoké finanční náklady na hardwarové vybavení PC studenta.

Na základě těchto výsledků, které poukázaly na nezbytnou přítomnost živého lektora ve výuce, připravilo Presto k září 2004 svůj nový produkt jazykového vzdělávání „Online škola“. Jedná se o serverovou aplikaci určenou jako doplňkový nástroj pro výuku gramatiky. Snaží se využít jen těch možností elektronické komunikace, které jsou vzhledem k současné běžně dostupné výpočetní technice v praxi reálně využitelné. Aplikace je přístupná přes internet, je možné ji nainstalovat do intranetové sítě zákazníka. Hlavním cílem Online školy je zkrátit dobu klasické výuky jazyků o výklad gramatiky, části hodiny, kterou si student ve svém volném čase může připravit sám a ze které může být touto cestou zároveň přezkušován. Část hodiny věnovanou gramatice může lektor tímto způsobem zkrátit, čímž dostává větší prostor pro konverzaci a další nezbytné prvky hodiny. Jednoduchý systém sdělení a ovládání obsahuje pečlivě rozpracovanou teoretickou část výkladu gramatiky s množstvím cvičení, která se po každém přihlášení studenta do systému náhodně obměňují. Po ukončení každé lekce je student informován o své úspěšnosti. Práce studenta je k dispozici lektorovi daného kurzu i vedoucímu jazykového oddělení zákazníka, který si tuto doplňkovou formu výuky opatřil.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče