Bez off-roada už nemůžu být!

22. dubna 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový
22. dubna 2003, 00:00

Podnikatel ve stavebnictví Vladimír Škoda z Brna, který vždy preferoval racionální funkčnost, upravil svůj pohled na svět, když zahlédl v katalogu Jeep Cherokee.Vladimír Škoda má svůj džíp už pátým rokem. Přiznává, že kdyby ho měl ztratit, bude muset vyhledat pomoc psychoanalytika.

Podnikatel ve stavebnictví Vladimír Škoda z Brna, který vždy preferoval racionální funkčnost, upravil svůj pohled na svět, když zahlédl v katalogu Jeep Cherokee.

Vladimír Škoda má svůj džíp už pátým rokem. Přiznává, že kdyby ho měl ztratit, bude muset vyhledat pomoc psychoanalytika. Říká: Mít off-roada je úděl už navždy. I když toužím ještě po Porsche, teréňáka pryč nedám. Nejde to.

* Jak dlouho jste takový džíp sháněl?

Sháněl jsem ho velmi úporně. Byl jsem i na autoveletrhu tady v Brně na výstavišti. Ale nikdo tenhle typ, který já jsem nutně musel mít, nedovážel. Tak jsem jel do Prahy za importérem. Půl hodiny jsem tam hučel do nějakého sekčního ředitele a on stále opakoval, že to nejde, nejde, nejde.

* Takže nezbývalo, než auto někde ukrást.

Ale vůbec ne. Měl jsem větší výdrž než ten ředitel. Zavolal nějakého svého podřízeného, který shodou okolností právě tohle auto měl (soukromě, ale používal ho jako služební) a donutil ho mi to prodat.

* Jaký měl motor?

Čtyřlitr, benzin.

* Kolik kilometrů jste za těch necelých pět let stačil najet?

Sto deset tisíc kilometrů.

* A jakou má spotřebu?

Obrovskou. I dvaadvacet litrů na sto! Ale to se nedá nic dělat.

* Takže ho víc leštíte a jezdíte se s ním ukazovat?

To tak! Do terénu s ním jezdím, na výpravy.

* Co jste s ním už absolvoval?

Podnikám a měl jsem najednou pocit, že se z práce už zblázním, jestli ihned někam neodjedu. Tak jsem během dvou hodin nacpal do džípu potápění, horolezecký materiál a spoustu dalších věcí na dovolenou a vyrazil do Španělska. Projeli jsme ho skoro celé a myslím, že jsme se dostali i tam, kam místní off-roaďáci nikdy nevjeli.

* Není už načase auto prodat?

Není proč. Technicky nemělo žádný problém. Kromě mých čtyř nehod - ale to byly spíš jenom karamboly v terénu. Motoricky je absolutně nezničitelný.

* Možná kvůli té spotřebě.

Kvůli tomu jsem koupil turbodiesel Octavii.

* A netoužíte zas po něčem jiném?

Kdo měl jednou off-roada, už ho to nikdy nepustí. To je nadosmrti. Samozřejmě, že bych moc chtěl třeba Porsche nebo Hummra, ale džíp nepustím. To nejde!

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
Nezdravé české zdravotnictví I: 4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom…
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Technologie
SpaceX představuje vlastní skafandr. V tomhle se bude létat na ISS
Desky pro procesory Intel Coffee Lake se začaly objevovat, unikl seznam prvních modelů
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít