Bez off-roada už nemůžu být!

22. dubna 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový
22. dubna 2003, 00:00

Podnikatel ve stavebnictví Vladimír Škoda z Brna, který vždy preferoval racionální funkčnost, upravil svůj pohled na svět, když zahlédl v katalogu Jeep Cherokee.Vladimír Škoda má svůj džíp už pátým rokem. Přiznává, že kdyby ho měl ztratit, bude muset vyhledat pomoc psychoanalytika.

Podnikatel ve stavebnictví Vladimír Škoda z Brna, který vždy preferoval racionální funkčnost, upravil svůj pohled na svět, když zahlédl v katalogu Jeep Cherokee.

Vladimír Škoda má svůj džíp už pátým rokem. Přiznává, že kdyby ho měl ztratit, bude muset vyhledat pomoc psychoanalytika. Říká: Mít off-roada je úděl už navždy. I když toužím ještě po Porsche, teréňáka pryč nedám. Nejde to.

* Jak dlouho jste takový džíp sháněl?

Sháněl jsem ho velmi úporně. Byl jsem i na autoveletrhu tady v Brně na výstavišti. Ale nikdo tenhle typ, který já jsem nutně musel mít, nedovážel. Tak jsem jel do Prahy za importérem. Půl hodiny jsem tam hučel do nějakého sekčního ředitele a on stále opakoval, že to nejde, nejde, nejde.

* Takže nezbývalo, než auto někde ukrást.

Ale vůbec ne. Měl jsem větší výdrž než ten ředitel. Zavolal nějakého svého podřízeného, který shodou okolností právě tohle auto měl (soukromě, ale používal ho jako služební) a donutil ho mi to prodat.

* Jaký měl motor?

Čtyřlitr, benzin.

* Kolik kilometrů jste za těch necelých pět let stačil najet?

Sto deset tisíc kilometrů.

* A jakou má spotřebu?

Obrovskou. I dvaadvacet litrů na sto! Ale to se nedá nic dělat.

* Takže ho víc leštíte a jezdíte se s ním ukazovat?

To tak! Do terénu s ním jezdím, na výpravy.

* Co jste s ním už absolvoval?

Podnikám a měl jsem najednou pocit, že se z práce už zblázním, jestli ihned někam neodjedu. Tak jsem během dvou hodin nacpal do džípu potápění, horolezecký materiál a spoustu dalších věcí na dovolenou a vyrazil do Španělska. Projeli jsme ho skoro celé a myslím, že jsme se dostali i tam, kam místní off-roaďáci nikdy nevjeli.

* Není už načase auto prodat?

Není proč. Technicky nemělo žádný problém. Kromě mých čtyř nehod - ale to byly spíš jenom karamboly v terénu. Motoricky je absolutně nezničitelný.

* Možná kvůli té spotřebě.

Kvůli tomu jsem koupil turbodiesel Octavii.

* A netoužíte zas po něčem jiném?

Kdo měl jednou off-roada, už ho to nikdy nepustí. To je nadosmrti. Samozřejmě, že bych moc chtěl třeba Porsche nebo Hummra, ale džíp nepustím. To nejde!

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Tip: Chtějí po vás telefonní číslo kvůli registraci? Která SIM je pro to nejlepší?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít