Bárta: Kapsch předložil velmi kvalitní nabídku rozšíření mýtného

11. listopadu 2010, 14:44 - Hamřík Miloslav, ČTK
11. listopadu 2010, 14:44

Ministr dopravy Vít Bárta (VV) považuje nabídku společnosti Kapsch na rozšíření mýtného na silnice I. třídy za velmi kvalitní a zajímavou. Ministr to dnes řekl senátorům z podvýboru pro dopravu, podrobnosti však neupřesnil.

Foto: Ministerstvo dopravy

Kapsch se v uplynulých dnech dostal do sporu s konkurenční firmou SkyToll, kterou kritizoval za to, že její nabídka na rozšíření mýta je nereálná a neúplná. Slovenská firma přitom tvrdí, že státu nabízí výrazně levnější řešení než Kapsch.

Ministerstvo má připraveny varianty zpoplatnění některých silnic I. třídy od poloviny příštího roku pro nákladní auta. “Já jsem jednal s Kapschem a tak jako s každým dodavatelem jsem řekl: buďto budeme ve shodě a chci velké slevy, a nebo budeme válčit za cenu nějakých řešení,“ popsal Bárta. “Kapsch přišel z mého pohledu s velmi kvalitní a zajímavou nabídkou, která reagovala na poptávku, kterou slyším já od prvního dne, co jsem ve svém úřadu: rozšířit mýtné na další komunikace, především první třídy,“ řekl.

Ministerstvo dopravy požádalo firmu Kapsch jako stávajícího provozovatele, aby zpracovala dvě varianty zpoplatnění 2500 kilometrů. Podle Kapsche je na tuto vzdálenost mikrovlnná technologie levnější než satelit. Již dříve ministerstvo oslovilo také všechny relevantní firmy, aby předložily své předběžné nabídky na satelitní zpoplatnění rovnou 5500 kilometrů silnic první třídy a až 3600 kilometrů „dvojek“ a „trojek“. Podle Bárty šlo o deset zájemců.

Ministr zdůraznil, že nejde o výběrové řízení. Ministerstvo si podle něj nyní potřebuje ověřit, zda cena hybridního zpoplatnění, tedy kombinace satelitního a mikrovlnného mýta, v maximálním měřítku dohodnutém s kraji, je ekonomicky reálná.

Dokud ministerstvo nedospěje ke strategickému rozhodnutí, zda a v jaké míře rozšířit na další silnice I. třídy, případně dalších tříd, a zda přitom používat satelitní nebo mikrovlnný systém, nemá podle Bárty smysl začít připravovat tzv. PPP projekty. Jde o projekty partnerství veřejného a soukromého sektoru.

Mýtné se v ČR zatím vybírá zhruba na 1100 kilometrech dálnic a rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy mikrovlnnou technologií Kapsche, která si žádá výstavbu ocelových mýtných bran. “Co se týká dalšího rozšíření, zůstává ve hře stále jakákoliv z variant,“ řekl již dříve mluvčí ministerstva Karel Hanzelka. Definitivní rozhodnutí o směřování mýtného systému chce MD učinit do konce roku.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historická akvizice v oblasti GPU na obzoru. Firma vyvíjející grafiky PowerVR je na prodej
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít