Barakuda místo štiky

07. října 2008, 17:27 - Karel Zaoral
07. října 2008, 17:27

Zřejmě nejlepší sedan střední třídy

Minulá generace modelu Accord byla velmi úspěšná. Auto mělo originální design, skvělé motory a úžasné jízdní vlastnosti, které ještě dnes některým soudobým konkurentům nedají spát. A protože úspěšná sestava se nemění, vychází nová generace Hondy Accord z toho nejlepšího, co ta minulá nabízela. Nový accord má podobné základní rysy karoserie, jen získal na agresivitě. Obzvláště čelní maska má poněkud násilnický charakter. Auto je nižší, širší a z karoserie vyčnívají mohutné oblouky blatníků. Zatímco předchozí generace byla z hlediska designu štika, nový accord připomíná spíše barakudu. Ve srovnání s šedí manažerských sedanů se k vyzývavosti accordu může připojit snad jen BMW řady pět. Ovšem to platí pouze pro pohled zvenčí. Honda totiž nechala řádit designéry i uvnitř vozu a výsledek stojí za to. Interiér accordu je jednoduše fantastický. Na každém detailu je vidět, že automobilka přemýšlela o jeho funkci a ergonomii použití. V celém prostoru kolem řidiče není na dohled jediný kus nekvalitního plastu či dílu z vozů za desetinu ceny, jak tomu bývá u ostatní konkurence. Jako příklad lze uvést koncernové spínání osvětlení, stejné v golfu za čtyři sta tisíc a v lamborghini za čtyři miliony. Posez v nízko uloženém širokém sedadle s velmi dobrým bočním vedením je pohodlný. Navíc souhra mezi nastavením sedadel a liniemi karoserie zaručuje vynikající výhled z vozu, na rozdíl od konkurenta v podobě mercedesu třídy E, v němž lidé vyššího vzrůstu nevidí přes zpětné zrcátko pravou polovinu silnice. Palubní deska, jíž dominuje modrobíle podsvícená dvojice budíků, se kolem řidiče i spolujezdce vlní tak, aby dostupné přístroje byly natočeny vždy k tomu, kdo je má ovládat. To má za následek i lepší využití vnitřního prostoru vozu. Motory u automobilů Honda se rády nechávají vytáčet, i v rodinných sedanech mají sportovní nádech. V případě accordu se benzinový čtyřválec o výkonu 201 koní držel rodinné tradice. Tento motor byl přítomen už v předchozí generaci a i tehdy byl hodnocen výborně. Několik zlepšení, připravených pro nové angažmá v současné generaci Accordu, působí už na papíře velice dobře. A realita je ještě lepší. Pružnost motoru už od nízkých otáček připomíná spíše šestiválec, přičemž až do čtyř tisíc otáček jde o tiché nenápadné představení. Od pěti tisíc do omezovače v sedmi a půl tisících otáčkách ale umí poskytnout maximální výkon za atraktivního zvukového doprovodu. A protože ideální pásmo řazení je vzhledem k charakteristice vozu někde mezi pěti a půl a sedmi tisíci otáčkami, při razantní, agresivní jízdě není civilní projev motoru pod čtyřmi tisíci otáčkami vůbec na škodu. Naopak, pomáhá udržet na uzdě spotřebu, která i při relativně častém využití dynamiky vozu zůstala pod devíti litry. Stejně působivé jako úpravy motoru je i řazení. V tom nemá honda mezi sedany střední třídy konkurenci. Všechny rychlosti zapadají po krátkých a přesných drahách tak hladkým chodem, až by měl člověk pocit, že jde spíše o automat. Do noty motoru a převodovky se ale musí trefit ještě řízení a podvozek. V prvním případě jde bohužel o klasiku v podobě přílišného naposilování, které stírá komunikaci předních kol s řidičem. Tedy alespoň v nižších rychlostech. Zhruba od sta kilometrů v hodině ale ztuhne a více připomíná sportovně laděný sedan. V druhém případě jde naopak o vynikající záležitost. Podvozek je minimálně srovnatelný s Fordem Focus. Automobilce se podařilo potlačit nedotáčivý charakter, typický pro vozy s motorem vpředu. Accord zatáčky vyřezává podobně jako zmíněný hatchback od Fordu a nevadí mu ani prudké změny těžiště při překlápění ze zatáčky do zatáčky. Výhodou, plynoucí z dokonale nastaveného podvozku, je i minimální odskakování kol na nerovnostech.
Škoda jen, že testovaný motor je ten nejsilnější v nabídce. Konkurence minimálně v tomhle parametru nabízí více. Každopádně má ale honda slušnou pozici na to, aby ve střední třídě pořádně zamíchala kartami.

klady vynikající design
vynikající zpracování a kvalita
atraktivní interiér
vynikající podvozek
dobré jízdní vlastnosti

zápory
malý kufr
méně místa na zadních sedadlech

tabulka: Honda Accord
motor: zážehový čtyřválec
objem: 2354 ccm
výkon: 148 kW
Nejvyšší rychlost (km/h): 227
Zrychlení 0–100 km/h (s): 8,1
spotřeba: 9,4/5,9/7,2
převodovka: šestistupňová manuální
cena 809 000 Kč – testovaný vůz

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče