Menu Zavřít

Banky a digitalizace: Víc řečí než skutků

11. 5. 2016
Autor: Jason7825 [Public domain], via Wikimedia Commons

Finanční instituce o digitalizaci sice hodně mluví, praxe ale pokulhává. Celých 86 procent velkých evropských bank a pojišťoven zařadilo digitální transformaci do své strategie a 63 procent z nich dokonce zřídilo speciální pozici ředitele pro tuto oblast. Pouze 37 procent ale opravdu vyčlenilo část rozpočtu přímo na digitalizaci.

Tvrdí to průzkum společnosti Accenture mezi finančními institucemi v pěti hlavních evropských ekonomikách – Velké Británii, Německu, Francii, Itálii a Španělsku. Studie se zaměřila na více než padesátku bank.

„Digitalizace je univerzálně uznávaná finančními institucemi v Evropě, ale nedůsledně vykonávána,“ varuje Sushil Saluja ze společnosti Accenture. „Tato studie ukazuje příběh průmyslu, který chápe význam digitalizace jako nástroje změny, ale ještě musí najít pevnou půdu pod nohama, než se dostane na potřebnou úroveň,“ dodává manažer.

BRAND24

Přečtěte si rozhovor s Pavlem Kysilkou nejen o digitální revoluci

Pavel Kysilka: Máme tady regulační terorismus

 Pavel Kysilka

Průzkum pracoval se stupnicí od jedné (nejhorší) do čtyř (nejlepší). Co se týče uznání významu digitalizace pro celkovou strategii, dosáhly finanční instituce průměrně stupně 3,15. V případě opravdového pokroku ve využívání digitálních řešení ale jen stupně 2,10. To ukazuje, že banky a pojišťovny sice chápou, že je digitalizace důležitá, do reálných kroků se to ale příliš nepromítá. A když už k některým opravdu dojde, jsou často nesystematické.

Studie také došla k závěru, že více než 80 procent institucí zdůrazňuje svou spolupráci se startupy a univerzitami, ale méně než 60 procent využívá digitální technologie ve vývoji svých produktů.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).