Banány loni netáhly, Chiquita počítá ztráty

26. února 2007, 00:00 - Přemysl Houžvička
26. února 2007, 00:00

Přední světový distributor banánů a čerstvého ovoce a zeleniny Chiquita Brands International Inc. se loni propadl do ztráty. Důvodem byly odpisy nehmotného jmění, ale také změny na evropském banánovém trhu. Ty vedly ke snížení cen a růstu cel, a k vyšším nákladům na energii a pohonné hmoty.

Čistá ztráta firmy se loni vyšplhala na 95,9 milionu dolarů (2,07 miliardy korun) ve srovnání se ziskem 131,4 milionu dolarů v roce 2005. Tržby z prodeje banánů zůstaly loni téměř beze změny na 1,9 miliardy dolarů. Provozní ztráta banánové divize činila 21 milionů dolarů.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít