Banány loni netáhly, Chiquita počítá ztráty

26. února 2007, 00:00 - Přemysl Houžvička
26. února 2007, 00:00

Přední světový distributor banánů a čerstvého ovoce a zeleniny Chiquita Brands International Inc. se loni propadl do ztráty. Důvodem byly odpisy nehmotného jmění, ale také změny na evropském banánovém trhu. Ty vedly ke snížení cen a růstu cel, a k vyšším nákladům na energii a pohonné hmoty.

Čistá ztráta firmy se loni vyšplhala na 95,9 milionu dolarů (2,07 miliardy korun) ve srovnání se ziskem 131,4 milionu dolarů v roce 2005. Tržby z prodeje banánů zůstaly loni téměř beze změny na 1,9 miliardy dolarů. Provozní ztráta banánové divize činila 21 milionů dolarů.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče