Babinec na netu

05. října 2007, 16:34 - Ivan Pilný
05. října 2007, 16:34

Glosy postaršího technokrata

Přetrvávající mýtus, že ženy a internet se přitahují třeba jako ženy a matematika, bere za své. Průzkumy v mnoha zemích hovoří trochu jinak: nárůst v počtu připojení žen je podstatně vyšší než u mužů. Dočasným blokem je možná jediný domácí počítač připojený na internet, kde v boji o přístup vítězí buď tatínek (s „vážnými“ potřebami), anebo dítě, které si hraje. Situace se rychle mění, počítače se zlevňují a v rodinách přibývají jako houby po dešti.
Další ženské překvapení: stejně jako u mužů jsou převažujícími aplikacemi chat, e-business, vyhledávání celebrit a také lifestyle. Ženy se možná méně zajímají o aktuální informace. Volí se Miss Internet, a jestli existuje soutěž Mr. Internet, má zanedbatelnou publicitu. Nepřekvapuje, že ženské portály jsou orientovány na rodinu nebo lékařství, stejně jako seznamky - ať vážné nebo nevážné - „krmí“ hlavně ženy. I když hypochondři se, alespoň dle mé zkušenosti, vyskytují převážně u mužské části populace. Ženy se na internetu také víc baví. Jak by ne! Když se podíváte na české internetové stránky věnované ženám, jsou doopravdy dobré. Snad může být jen trochu podezřelé, že portál Žena-in.cz řídí muž (programátorem je samozřejmě také muž). Ženy dávají intuitivně přednost webu Babinet.cz, kde se mi mužskou stopu nalézt nepovedlo. Snad jen s výjimkou rubriky, co si o tom či onom muži myslí nebo copyrightu drženého nějakým panem Anderssonem. Portál je opravdu skvělou ukázkou lifestylové zábavy. Nedivím se, že se jeho návštěvnice stýkají i v reálu. V porovnání s tištěnými časopisy pro ženy je to bomba.
Muži nic podobného nemají, snad proto, že název Dědeknet.cz by mužská ješitnost neunesla a Chlapnet.cz je na zábavu příliš tvrdý. Opravdoví „tvrdí“ chlapi přece vyhledávají adrenalinové sporty, nikoliv zábavu u počítače.
Neporovnával jsem nijak vážně feministické portály a podobné portály mužských spolků, jen ty mužské jsou snad trochu vtipnější. Feministky si samy ze sebe dokáží udělat legraci podobnou vtipům Slováků o jejich národní identitě. Mužům bych doporučoval nepodceňovat e-business; virtuální shopping mally sice ještě moc neexistují, ale dodavatelé s dobírkami u vašich vrat přibudou. Jen co si e-business uvědomí a bude respektovat to, co televizní reklama ví už dávno – nakupují ženy a děti. Ještě že ženy zatím tvorba portálů příliš nezajímá… Ovšem pozor! Časy se mění. Masarykova universita již připravuje speciální kurz pro výuku IT odbornic.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít