Až 90 % Čechů nakupuje na internetu

04. října 2011, 18:59 - Profit, TZ
04. října 2011, 18:59

Průzkum společnosti MasterCard s názvem MasterIndex ukázal, že na internetu nakupuje většina Čechů. Více jak polovina z nich věří, že nákupy na internetu jsou bezpečné.  

Foto: Profimedia.cz

Internetové nákupy si u Čechů získávají stále větší oblibu. „Kromě toho, že většina Čechů používá internet denně (96 %), z našeho průzkumu MasterIndex1 také vyplynulo, že 90 % z nich na internetu i nakupuje. V rámci těchto transakcí mohou klienti používat platební kartu. Kromě určité technologické úrovně jim karta nabízí i řadu benefitů (slevy, věrnostní programy, pojištění apod.), které je možné využít i u obchodníků,“ hodnotí situaci Tereza Janková, marketingová manažerka, MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

„V březnu 2011 jsme se rozhodli dočasně pozastavit nabídku zasílání zboží BigBrands na dobírku (COD) ve všech zemích, kde působíme. Cílem našeho privátního nákupního klubu je totiž nabízet každý den ty nejzajímavější ceny slavných módních a lifestylových značek, a vysoké náklady na dobírku, kterou jako obchodník nabízíme, by nás nutily zvyšovat všem      600 000 našich zákazníků ceny, což by bylo kontraproduktivní. Společnost BigBrands proto dobírku znovu zavedla až v září 2011, a to takovým způsobem, který zohledňuje její vyšší nákladnost, přičemž zákazníci, kteří používají kreditní karty a bankovní převody včetně s nimi spojeného zabezpečení a pojištění, naplno využívají výhody našich nízkých cen,“ říká Vassili le Moigne, spoluzakladatel společnosti BigBrands a ředitel pro regionální rozvoj.

Češi se nákupů na internetu nebojí

Podle průzkumu MasterIndexpovažuje internetové nákupy více jak polovina Čechů (53 %) za bezpečné. Nejčastěji si to myslí právě ti, kteří nakupují na internetu frekventovaně (81 %). Ve srovnání se Slováky je přístup k bezpečnosti téměř srovnatelný (56 %)2. U Chorvatů je přesvědčení o bezpečnosti elektronických nákupů vyšší (76 %). 

Na internetu nejčastěji nakupujeme elektroniku

Nejčastěji se v České republice na internetu nakupuje elektronika (65 %). Dále se Češi rádi účastní internetových aukcí (40 %) nebo si pořizují oblečení (36 %). České ženy na internetu nakupují nejčastěji elektroniku (52 %) či oblečení (45 %). Muži kromě elektroniky (77 %) a internetových aukcí (41 %) upřednostňují nákup vybavení do domácnosti (32 %).

Placení kartou na internetu je hlavně pohodlné

Hlavními důvody, proč Češi využívají k on-line nákupům platební kartu, jsou především pohodlí (37 %) a rychlost (29 %). Nejčastěji kartou na internetu platí za lístky na dopravu (autobus, letenky apod.) nebo za vstupenky na kulturní akce.**

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít