AWT propustila ke konci roku 149 lidí

14. ledna 2011, 14:58 - ČTK
14. ledna 2011, 14:58

Dopravní společnost AWT (dříve OKD, Doprava) propustila ke konci loňského roku 149 zaměstnanců, tedy osm procent.

Foto: AWT

Na Ostravsku tak přišli o práci zejména řidiči kamionů a související administrativní pracovníci. Kvůli rušenému provozu kamionů firma zaměstnala dalších 54 lidí na jiných pozicích. ČTK to řekl mluvčí společnosti AWT Petr Jonák.

Hromadné propouštění zaměstnanců potvrdila společnost Advanced World Transport na konci prosince; tehdy ještě nechtěla zveřejnit konkrétní čísla. Personální údaje k 31.12. 2010 však ještě nejsou definitivní. „Zbylá část restrukturalizace se dokončí v prvních třech měsících letošního roku a týká se ještě několika desítek zaměstnanců,“ dodal mluvčí. Před zahájením propouštění pracovalo v AWT zhruba 1850 lidí.

Podle Jonáka odešla naprostá většina propuštěných zaměstnanců dohodou s vyšším odstupným, než stanovuje zákon. Na pět desítek pracovníků firma zaměstnala hlavně v železniční dopravě a v jiné společnosti skupiny - AWT Čechofrachtu, jehož pobočka se brzy otevře v Ostravě.

Z aktuálních informací ostravského úřadu práce vyplývá, že propuštění řidiči budou nové místo ve své profesi hledat v regionu těžce. “Pro řidiče všech motorových vozidel nabízíme 47 volných pracovních míst. Evidujeme však 800 uchazečů, kteří by se takto mohli uplatnit. Nabídka volných míst je tedy zcela nedostatečná,“ řekla ČTK mluvčí úřadu Martina Kubínová. Bývalých zaměstnanců AWT, o kterých ostravský úřad ví, má v evidenci zatím několik desítek.

Jonák již dříve řekl ČTK, že AWT se zaměří hlavně na železniční a kombinovanou dopravu. “Kamionová doprava hrála v AWT okrajovou roli v jednotkách procent,“ řekl. AWT proto ukončí leasing necelé stovky kamionů, které společně s návěsy odprodá. Všechny ostatní služby v silniční dopravě zachová a převede je do jiných provozních oblastí či jiných společností skupiny - například na AWT Čechofracht převede mezinárodní silniční přepravu.

Očekávané hospodářské výsledky loňského roku firma zatím nebude sdělovat. V roce 2009 se propadla do ztráty 200,1 milionu korun z čistého zisku 115,4 milionu Kč v roce 2008. “Předloňské hospodaření ovlivnil nástup ekonomické krize a rovněž tvorba opravných položek. Byl to také rok akvizic společností Viamont Cargo a Čechofracht,“ řekl Jonák.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít