Automobilky registrují vozy na sebe, aby udržely iluzi růstu

Jaroslav Matějka 12. července 2015, 06:56  -  Jaroslav Matějka
12. července 2015, 06:56

Při pohledu na tabulku sestavenou z údajů DataForce to dnes vypadá, že jedním z hlavních kandidátů na krach, je tradiční německý výrobce Opel. Už delší dobu se totiž pohybuje na dvou hlavních evropských trzích v Německu a ve Francii v popředí značek, které svoji produkci registrují téměř z poloviny na sebe.

Proč tak činí? Na to je jednoduchá odpověď – aby přežil. Odbyt jeho nových vozů není oslňující, zlevňovat tabulkové ceny nechce, a tak si svoje vozy kupuje a registruje na sebe. Vzápětí je nabízí s výraznou slevou jako nové „ojetiny“. Udržuje tak výrobu ve svých závodech a zároveň vytváří příznivý dojem, že se jeho auta prodávají, takže není třeba ceny nových snižovat.


Přečtěte si o konci továrny v Bochumi: Srdce Opelu přestalo tlouct, závod v Bochumi vyrobil poslední vůz


A má hodně následovníků, byť ne všichni tak činí ze stejného důvodu jako on. Podobně postupuje v Německu z masových značek například Mazda a Fiat, ve Francii Suzuki a Kia, v Itálii Lancia a Alfa Romeo (další dva hlavní favorité na neslavný konec), ve Španělsku Peugeot a Nissan.

Mladoboleslavská Škoda se v tomto ohledu dostala do popředí pouze na trhu ve Velké Británii.

Sliby chyby

Krátkodobě tahle taktika funguje a většina automobilových značek ji v západní Evropě běžně používá už dlouho. Není to nic výjimečného. Horší je, když se tak děje dlouhodobě. Pak si ti, kdo s tím nechtějí (nebo nemohou) přestat, zadělávají na velký problém. Nevydělávají a stejně jsou na tom i jejich prodejci, potažmo pracovníci ve značkových servisech.

Marketingová šéfka Opelu Tina Müllerová v listopadovém rozhovoru pro Automotive News Europe (ANE) tvrdila, že automobilka už na samoregistracích nebude od prvního čtvrtletí roku 2015 tak závislá. Spojovala to s nástupem nové generace modelu Corsa. Ale při pohledu na tabulku DataForce je zřejmé, že se nic nezměnilo.

Nový Opel Corsa

Nová Corsa vychýlené rameno kyvadla do původní polohy nevrátila, Opel pokračoval v prodeji neobvykle velkého počtu vlastních aut sobě nebo svým dealerům. A mnoho těchto aut bylo vzápětí nabízeno na trhu jako zánovní ojetiny s výraznými slevami.

V prvním čtvrtletí letošního roku Opel a jeho dealeři „posadili značky“ na 44 procent vozů dodaných do Německa, předloni to bylo podle DataForce 43 procent.

Celý článek si můžete přečíst v pondělním vydání týdeníku Euro


Čtěte také

Šéf Fiatu: Světový autoprůmysl čeká brzy další velká fúze

Automobilky odhalily nové modely a zvyšují tempo výroby

Prodeje aut v EU rostou už 21. měsíc v řadě, poptávku táhlo hlavně Česko

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ve čtvrtek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Úsporné bydlení: do čeho investovat, abychom ušetřili
Nelíbí se vám na vysoké? Studium můžete ukončit, změnit nebo přerušit
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Auta
Ministr Ťok hraje mrtvého brouka. O přínosu měření na…
Volkswagen T-Roc dostal konečně údaje o motorech a v Německu už i ceny
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je nejšílenější kombi na světě
Pět dobrých, ale nesmírně rizikových ojetin, které vás mohou stáhnout z kůže
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším motorem. U nás nebude
Technologie
3D obraz jako z videohry. Canon vyvinul technologii, která vás při fotbalu dostane přímo na hřiště
Skype for Business nebude mít dlouhý život. Nahradí ho mladší Teams
Google prodloužil podporu Nexusům 5X a 6P. Dva měsíce bezpečnostních aktualizací navíc
Nabíjet budeme i oblečení. Levi’s ušil chytrou bundu s technologií od Googlu
K Windows 10 ve verzích 1703 a 1607 míří malé opravné balíčky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít