Automobilky registrují vozy na sebe, aby udržely iluzi růstu

Jaroslav Matějka 12. července 2015, 06:56  -  Jaroslav Matějka
12. července 2015, 06:56

Při pohledu na tabulku sestavenou z údajů DataForce to dnes vypadá, že jedním z hlavních kandidátů na krach, je tradiční německý výrobce Opel. Už delší dobu se totiž pohybuje na dvou hlavních evropských trzích v Německu a ve Francii v popředí značek, které svoji produkci registrují téměř z poloviny na sebe.

Proč tak činí? Na to je jednoduchá odpověď – aby přežil. Odbyt jeho nových vozů není oslňující, zlevňovat tabulkové ceny nechce, a tak si svoje vozy kupuje a registruje na sebe. Vzápětí je nabízí s výraznou slevou jako nové „ojetiny“. Udržuje tak výrobu ve svých závodech a zároveň vytváří příznivý dojem, že se jeho auta prodávají, takže není třeba ceny nových snižovat.


Přečtěte si o konci továrny v Bochumi: Srdce Opelu přestalo tlouct, závod v Bochumi vyrobil poslední vůz


A má hodně následovníků, byť ne všichni tak činí ze stejného důvodu jako on. Podobně postupuje v Německu z masových značek například Mazda a Fiat, ve Francii Suzuki a Kia, v Itálii Lancia a Alfa Romeo (další dva hlavní favorité na neslavný konec), ve Španělsku Peugeot a Nissan.

Mladoboleslavská Škoda se v tomto ohledu dostala do popředí pouze na trhu ve Velké Británii.

Sliby chyby

Krátkodobě tahle taktika funguje a většina automobilových značek ji v západní Evropě běžně používá už dlouho. Není to nic výjimečného. Horší je, když se tak děje dlouhodobě. Pak si ti, kdo s tím nechtějí (nebo nemohou) přestat, zadělávají na velký problém. Nevydělávají a stejně jsou na tom i jejich prodejci, potažmo pracovníci ve značkových servisech.

Marketingová šéfka Opelu Tina Müllerová v listopadovém rozhovoru pro Automotive News Europe (ANE) tvrdila, že automobilka už na samoregistracích nebude od prvního čtvrtletí roku 2015 tak závislá. Spojovala to s nástupem nové generace modelu Corsa. Ale při pohledu na tabulku DataForce je zřejmé, že se nic nezměnilo.

Nový Opel Corsa

Nová Corsa vychýlené rameno kyvadla do původní polohy nevrátila, Opel pokračoval v prodeji neobvykle velkého počtu vlastních aut sobě nebo svým dealerům. A mnoho těchto aut bylo vzápětí nabízeno na trhu jako zánovní ojetiny s výraznými slevami.

V prvním čtvrtletí letošního roku Opel a jeho dealeři „posadili značky“ na 44 procent vozů dodaných do Německa, předloni to bylo podle DataForce 43 procent.

Celý článek si můžete přečíst v pondělním vydání týdeníku Euro


Čtěte také

Šéf Fiatu: Světový autoprůmysl čeká brzy další velká fúze

Automobilky odhalily nové modely a zvyšují tempo výroby

Prodeje aut v EU rostou už 21. měsíc v řadě, poptávku táhlo hlavně Česko

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Odstupné při odchodu z práce? 9 věcí, na které se každý ptá
Senátní výbor podpořil větší práva vlastníků bytů vůči neplatičům
Jak dlouho pracují Evropané na stát?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Tři virtuálové si chtěli nadále účtovat roamingové poplatky v EU
Razer Atheris je bezdrátová myš s údajně nejdelší výdrží na světě
Co čeká Radeony: GPU Navi má prý zvláštní jednotky pro AI, vynořil se další čip Vega
Google spustil nový webový chat. Nic neumí a bez mobilu stejně nefunguje
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít