Automobilky potřebují stovky dodavatelů

26. listopadu 2007, 00:00 - Tomáš Johánek
26. listopadu 2007, 00:00

Na českém území momentálně působí dvě velké automobilky a několik dalších firem, které se zabývají výrobou autobusů a nákladních aut.

Na českém území momentálně působí dvě velké automobilky a několik dalších firem, které se zabývají výrobou autobusů a nákladních aut. Každý velký výrobce motorových vozidel potřebuje desítky dalších dodavatelů, kolínská automobilka TPCA jich má například zhruba 200.

TPCA vznikla v roce 2002, výrobu v kolínském závodě zahájila v únoru 2005 a zaměstnává v něm kolem 3500 lidí. Denně brány firmy opouští kolem 1100 nových automobilů. V její těsné blízkosti působí další firmy, které do Česka přišly společně s trojicí značek Citroen, Peugeot a Toyota.

„Společnost TPCA má kolem 200 dodavatelů automobilových dílů, z nichž někteří v České republice již působili a rozšířili kvůli TPCA výrobu, další v souvislosti s výstavbou kolínské automobilky přišli ze zahraničí,“ říká mluvčí TPCA Matěj Matolín. Podle jeho slov vytvořila poptávka továrny tisíce nových pracovních míst právě i v dodavatelských firmách.

Od dodavatelů přímo podnikajících v České republice přitom podle Matolína pochází 80 procent objemu všech dílů nových citroenů, peugeotů či toyot vyráběných v Kolíně. Hlavním komponentem, který se dováží ze zahraničí, jsou motory. Mezi hlavní dodavatele TPCA patří například společnosti Cadence (nárazníky), Lear (sedačky), ACG (skla), dále Futaba, která dodává většinu dílů na svařovnu. Benzinové motory se vyrábějí v Polsku, dieselové ve Francii.

Jak dále Matolín uvedl, firma zatím neměla se svými dodavateli žádné problémy související zejména s růstem poptávky po automobilových dílech. „Již při výběru dodavatele zkoumáme, zda je schopný dodržet naše kapacitní požadavky, a proto se s tímto problémem nepotýkáme,“ dodal Matolín.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít