Auto, které umí číst značky

20. ledna 2009, 00:00 - Erich Handl
20. ledna 2009, 00:00

Anketu Auto roku 2009 vyhrála minulý čtvrtek Škoda Superb.

Ve stejný den uvedl Opel oficiálně na tuzemský trh evropské auto roku – limuzínu Insignia. Bude se prodávat od 549 900 korun a bude mít v budoucnu i podnikatelkou verzi N1.

Prestižní mezinárodní anketu Car of the year 2009 vyhrál Opel Insignia těsně o jediný bod před menším Fordem Fiesta. Třetí místo obsadila nová generace VW Golf. Nový Opel ale podle odborníků získal prvenství zaslouženě, je to po delší době přelomový model značky, který údajně zvedá technologické standardy své třídy. „Tato limuzína má skvělou cenu a je tak nabitá technickými novinkami, že bude směle soupeřit s Fordem Mondeo, Volkswagenem Passat nebo Mazdou 6. Největší počet zájemců bychom ale v Česku chtěli přetáhnout domácí Škodě,“ řekl při představení vozu novinářům ve středočeských Benicích šéf značky pro Česko Steffen Raschig.

Ostrý jako břit

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Opel Insignia 1,6 Ecotec typ vozu - sedan, liftback motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 85 kilowattů max. rychlost - 192 km/hod zrychlení 0-100 - 12,1 sekundy spotřeba - 5,8 l/100 km kufr (sedan)* - 500 litrů cena (základ)* - 549 900 Kč Jak Insignia vypadá? Je to auto se zcela novým designem, které se prakticky v ničem nepodobá menším modelům Astra nebo Vectra. Karoserie má vpředu připomínat břit a vzadu křídla letadla. Také interiér, složený z měkčených plastů antracitové barvy, připomíná kokpit tryskáče. Palubní deska je kombinací pravých úhlů a symetricky rozmístěných koleček s jednotným stylem ovladačů. Velikost kabiny plně odpovídá své třídě, zavazadelník sedanu disponuje objemem přibližně 500 litrů, liftback má o 20 litrů více. „Pod kapotu má zájemce k výběru celkem sedm motorů, což považujeme za velmi opulentní nabídku. K tomu je třeba připočítat technické finesy, které překonávají konkurenty,“ říká Steffen Raschig. Dopravní značky pod dohledem JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

Insignia zatím není k dispozici ve verzi N1, ale to se má brzy změnit. „Procházíme homologací na tuto podnikatelskou variantu, a to u verze liftback. Odpočet DPH bude v budoucnu možný také u kombíku,“ tvrdí Steffen Raschig. Limuzína tedy nebude určena jen manažerům, ale také podnikatelům, kteří potřebují reprezentovat a zároveň převážet zboží.

K těmto vymoženostme patří systém kamer OpelEye, který kromě obligátního upozorňování na přejetí bílých čar bez použití směrovky disponuje ještě rozeznáváním dopravních značek, které promítá do přístrojové kapličky. Insignia také používá světlomety, které mají devět různých režimů a samy se přizpůsobují podmínkám. Nejde jen o natáčení, ale i o výrazné svícení do stran ve městech či o úzké kužely světla na dálnici či automatické přepínání dálkových a tlumených světel.

Standardní výbava kromě toho zahrnuje mimo jiné autorádio s CD přehrávačem, manuální klimatizaci, šest airbagů, ABS a ESP, automatické řízení světel, elektricky ovládaná přední okna a 16“ ocelová kola.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče