Article, show

Autobusové nádraží ustoupilo obchodům

26. února 2007, 00:00 - admin
26. února 2007, 00:00

Drahou rekonstrukcí a výrazným zmenšením prošlo Ústřední autobusové nádraží v Ostravě. Klesající zájem o veřejnou hromadnou dopravu přiměl jeho majitele a provozovatele, společnost ČSAD Ostrava, aby po třech desítkách let provozu zmenšil jeho kapacitu a nevyužitou plochu uvolnil pro stavbu obchodního centra.

„Původní stanoviště s 30 odjezdovými stáními a s výstupní hranou pro čtyři autobusy na ploše asi 45 tisíc metrů čtverečních bylo nevyužívané a nároky na údržbu byly neadekvátní provozu. Nový terminál má se svými 11 stanovišti kapacitu dostatečnou na pokrytí současných potřeb dopravců, pro případné zvýšení počtu spojů je rezerva,“ řekl Milan Satke ze společnosti ČSAD Ostrava. Nádraží teď funguje jen asi na čtvrtině své původní plochy.

Terminál podle něj využívá v současnosti 22 dopravců, kteří vypraví asi 800 spojů denně. Těmito autobusy se sveze každý den kolem 40 tisíc cestujících. Nejvytíženější je autobusové nádraží třetího největšího města republiky v době odpolední špičky od 14.25 do 14.40.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít