Article, show

Auto za méně než 50 tisíc korun

18. února 2008, 00:00 - Erich Handl
18. února 2008, 00:00

Indická automobilka Tata Motors hodlá během čtyř let uvést svůj superlevný vůz Nano na evropský trh. S cenou 2500 dolarů se jedná o bezkonkurenčně nejlevnější vůz na světě.

Indické Nano Indická automobilka Tata Motors hodlá během čtyř let uvést svůj superlevný vůz Nano na evropský trh. S cenou 2500 dolarů se jedná o bezkonkurenčně nejlevnější vůz na světě.

Společnost Tata Motors během čtyř let vyvine novou verzi modelu Nano, která bude splňovat evropské bezpečnostní i emisní normy. Hlavním cílem bude u této nové verze snížení spotřeby na tři litry ze současných pěti litrů na 100 kilometrů. Model Nano by se měl letos začít prodávat v Indii za pouhých 2500 dolarů (zhruba 45 tisíc korun) a stát se tak nejlevnějším automobilem na světě.

Tata představila svůj superlevný vůz minulý měsíc na autosalonu v Dillí. Model Nano by měl být pro masový automobilismus v Indii podobným impulzem jako Volkswagen Brouk nebo Fiaty 500 a 600 v poválečné Evropě. Nano je čtyřdveřový a čtyřsedadlový hatchback. Vůz o rozměrech 3,1 x 1,5 x 1,6 metru předčí dokonce i čínský Byd F1, který by měl stát kolem 60 tisíc korun. Cena modelu Nano však nezahrnuje DPH a clo. Pokud se tedy bude automobil vyvážet, bude se muset počítat s větší cenou, než je proklamovaných 2500 dolarů. I tak bude Tata Nano stát asi polovinu toho, co dnes nejlevnější vůz na indickém trhu Maruti Suzuki 800. Pětisedadlový vůz pohání zážehový dvouválcový motor o objemu 624 centimetrů kubických s výkonem 22 kilowattů, maximální rychlost je 96 kilometrů za hodinu. Automobil má kovovou karoserii a celoplastový interiér.

Přední světové automobilky, které byly zpočátku k projektu Nano skeptické, nyní pracují na vlastních levných automobilech. Firmy General Motors a Toyota Motor nedávno uvedly, že pracují na superlevných modelech, které by se měly podobat vozu Nano. „Je zde obrovský trh pro levná vozidla,“ tvrdí prezident Toyoty Kacuaki Watanabe. Upozornil však, že výroba vozu, jehož cena by byla srovnatelná s modelem Nano, by mohla být obtížná.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Barem na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Aukro chystá změny. Začátkem srpna bude služba nedostupná
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít