Auto za méně než 50 tisíc korun

18. února 2008, 00:00 - Erich Handl
18. února 2008, 00:00

Indická automobilka Tata Motors hodlá během čtyř let uvést svůj superlevný vůz Nano na evropský trh. S cenou 2500 dolarů se jedná o bezkonkurenčně nejlevnější vůz na světě.

Indické Nano Indická automobilka Tata Motors hodlá během čtyř let uvést svůj superlevný vůz Nano na evropský trh. S cenou 2500 dolarů se jedná o bezkonkurenčně nejlevnější vůz na světě.

Společnost Tata Motors během čtyř let vyvine novou verzi modelu Nano, která bude splňovat evropské bezpečnostní i emisní normy. Hlavním cílem bude u této nové verze snížení spotřeby na tři litry ze současných pěti litrů na 100 kilometrů. Model Nano by se měl letos začít prodávat v Indii za pouhých 2500 dolarů (zhruba 45 tisíc korun) a stát se tak nejlevnějším automobilem na světě.

Tata představila svůj superlevný vůz minulý měsíc na autosalonu v Dillí. Model Nano by měl být pro masový automobilismus v Indii podobným impulzem jako Volkswagen Brouk nebo Fiaty 500 a 600 v poválečné Evropě. Nano je čtyřdveřový a čtyřsedadlový hatchback. Vůz o rozměrech 3,1 x 1,5 x 1,6 metru předčí dokonce i čínský Byd F1, který by měl stát kolem 60 tisíc korun. Cena modelu Nano však nezahrnuje DPH a clo. Pokud se tedy bude automobil vyvážet, bude se muset počítat s větší cenou, než je proklamovaných 2500 dolarů. I tak bude Tata Nano stát asi polovinu toho, co dnes nejlevnější vůz na indickém trhu Maruti Suzuki 800. Pětisedadlový vůz pohání zážehový dvouválcový motor o objemu 624 centimetrů kubických s výkonem 22 kilowattů, maximální rychlost je 96 kilometrů za hodinu. Automobil má kovovou karoserii a celoplastový interiér.

Přední světové automobilky, které byly zpočátku k projektu Nano skeptické, nyní pracují na vlastních levných automobilech. Firmy General Motors a Toyota Motor nedávno uvedly, že pracují na superlevných modelech, které by se měly podobat vozu Nano. „Je zde obrovský trh pro levná vozidla,“ tvrdí prezident Toyoty Kacuaki Watanabe. Upozornil však, že výroba vozu, jehož cena by byla srovnatelná s modelem Nano, by mohla být obtížná.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historická akvizice v oblasti GPU na obzoru. Firma vyvíjející grafiky PowerVR je na prodej
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít