Auta letos možná mírně zdraží

31. ledna 2005, 00:00 - (tj)
31. ledna 2005, 00:00

PRODEJ AUTOMOBILŮ Nižších cen za nové automobily se letos nedočkáme. Tvrdí to alespoň odborníci, které oslovil Profit. Podle údajů dovozců stojí v Česku většina nových aut přibližně o desetinu méně než v dalších zemích Evropské unie.

PRODEJ AUTOMOBILŮ Nižších cen za nové automobily se letos nedočkáme. Tvrdí to alespoň odborníci, které oslovil Profit.

Podle údajů dovozců stojí v Česku většina nových aut přibližně o desetinu méně než v dalších zemích Evropské unie. „Tento rozdíl se bude muset postupně smazat, letos proto očekáváme mírný nárůst cen,“ prohlásil zástupce společnosti Import Volkswagen Group Jan Klíma.

Žádné dramatické změny cen nových automobilů naopak nepředpokládají představitelé Sdružení automobilového průmyslu a Svazu dovozců aut. „Ceny budou stagnovat na úrovni roku 2004 s případnou oscilací v rozmezí tří procent,“ uvedl ředitel sekretariátu sdružení Antonín Šípek.

SLEVY BUDOU POKRAČOVAT

Jednou ze zbraní prodejců automobilů jsou slevové nabídky a takzvané akční modely, díky kterým lze na nákupu auta ušetřit až sta tisíce korun. „Politika akčních modelů určitě neskončí, ale bude velmi diferencovaná,“ domnívá se Klíma. Šípek však tvrdí, že loňské slevy byly pro jednotlivé značky na hranici únosnosti a níže již nelze jít. To potvrzuje i obchodní ředitel české pobočky Citroenu František Neuman: „V Česku jsou marže zvláště v segmentu malých vozů na velice nízké úrovni a ceny mohou jít dolů pouze za cenu poklesu základní výbavy,“ upozornil.

Cenová konkurence na trhu je podle odborníků tak tvrdá, že prodejce raději prodá vůz za nákupní cenu nebo s marží pár tisíc korun, než aby ho financoval na skladě. Určitý prostor pro další slevy je podle Neumana pouze v kategorii vozů střední a vyšší třídy, vzhledem k nutnosti dotovat prodej malých vozů však nelze očekávat dramatické slevy.

MARŽE SE LIŠÍ

Jaká je dnes marže z prodaných vozů? Ta se podle Klímy liší v závislosti na značce auta a modelu. „Je to velice citlivá záležitost tvořící součást obchodního tajemství,“ říká Šípek. „Tento výpočet nikdo nepublikuje, aby neodkryl karty konkurenci,“ dodává Neuman.

Podle jeho slov se obecně předpokládá, že marže prodejců automobilů jsou v průměru od šesti do 12 procent podle segmentu a značky. „Reálně docilovaná hrubá marže tak bude mezi třemi až šesti procenty a prodejce má možnost si ji zvýšit o jedno až tři procenta díky bonusům,“ uzavřel Neuman.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Auta
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může…
Estonská elektrická tříkolka je pořádné retro. A baterii si odnesete v kufru
Galerie: Williams se nevěnuje jen Formuli 1. Staví i auta a nyní slaví 40 let
Giannini 350GP je Fiat 500 po obří dávce steroidů. Prohlédněte si tento speciál v akci
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlouhodobém testu: dvouválec na část úvazku
Technologie
Lara Croft opět míří do kin. Podívejte se na prvního ukázku nového Tomb Raidera
Vivaldi vyšel v nové verzi. Zlepšuje prohlížeč obrázků a správce stahování
Malá dávka oprav a možnost pokračovat ve čtení článků na počítači [Windows Insider]
Stáhněte si zdarma legendární plošinovku Oddworld: Abe’s Oddysee
Týden blbec. Po Outlooku má velký výpadek také Skype
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít