Aura zhodnotí veletržní expozice

18. října 2004, 00:00 - ALEXANDER LUKEŠ
18. října 2004, 00:00

SOUTEŽ Nová soutěž Aura 2004 chce hodnotit veletržní expozice z hlediska celkové marketingové komunikace firmy a efektivity. Nezávislá porota tedy zhodnotí i takzvané "vyzařování" vystavovatele.

Soutěž Aura se zatím uplatnila jen na brněnském výstavišti.

**SOUTEŽ

Nová soutěž Aura 2004 chce hodnotit veletržní expozice z hlediska celkové marketingové komunikace firmy a efektivity. Nezávislá porota tedy zhodnotí i takzvané „vyzařování“ vystavovatele.

Kombinace architektury, marketingu a psychologie - tak lze stručně představit novou veletržní soutěž Aura 2004. Narozdíl od předcházejících soutěží Expo Image a Expo Design hodnotí expozici nejenom z architektonického hlediska, ale především z hlediska celkové podpory marketingové komunikace firmy (vzhledem ke stanoveným cílům). Klade důraz na efektivitu - tedy aby náklady spojené s účastí na veletrhu přinesly žádaný profit. Nezávislá porota složená z architektů (například David Vávra, Vladimír Soukenka, Zdeněk Škrla) a specialistů na marketing hodnotí i takzvané „vyzařování“ vystavovatele, tedy jeho ochotu ke komunikaci s obchodními partnery a zákazníky. Soutěž je dvoukolová. První hodnocení probíhá během příslušného veletrhu a bude nominací na cenu Aura. Druhé kolo je výběrem těch nejlepších z nominovaných expozic ve třech kategoriích podle velikosti výstavní plochy. Podle ředitele Společenstva organizátorů veletržních a výstavních akcí (SOVA) Břetislava Fabiána, který stál u zrodu této soutěže, lze poměrně rychle očekávat rozšíření Aury po celé České republice. Dosud se soutěž uskutečnila na veletrhu Autotec, Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, na Invexu a plánuje se také na veletrh Mefa/Rehaprotex. Právě iniciování soutěže ze strany brněnské pořadatelské společnosti BVV je podle architekta Jana Konečného nevýhodou, protože akce postrádá stoprocentní nestrannost. Konečný však věří, že soutěž bude mít stimulující efekt a díky tomu se do ní postupně přihlásí více nových subjektů. „Koncem roku budeme chytřejší. Aura si vyzkouší svou úlohu na zbývajících veletrzích v Brně a pokud se osvědčí, nabídneme ji ostatním veletržním správám,“ říká k tomu ředitel SOVA Fabián. „Máme eminentní zájem na tom, aby zde existovala respektovaná a zcela objektivní soutěž, která by pozdvihla české výstavnictví na úroveň evropských parametrů. Měla by vrátit designerům a architektům chuť překvapovat invencí a zároveň podpořit myšlenku, že expozice má mít stručnou a čitelnou výpovědní hodnotu o vystavovateli, aniž by musel stánek obložit kilogramy informačních letáků,“ dodává Fabián.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít