Aukce za proklik se internetovým obchodníkům vyplácí

Profit, TZ 16. srpna 2011, 18:59
16. srpna 2011, 18:59

 Až 85 % uživatelů internetových srovnávačů cen klikne na 1. - 5. pozici a nepreferuje přitom pouze nejnižší cenu.

Foto: Profimedia.cz

Z aktuální statistiky návštěvnosti internetového srovnávače cen zboží Srovname.cz, který srovnává přes 400 000 položek zboží z více než tisícovky nejvýznamnějších obchodů na českém internetu, vyplývá, že zhruba 85 % uživatelů klikne na hledanou položku/zboží a internetový obchod, který je na 1. - 5. pozici ve vyhledávači, aniž by použilo filtr pro srovnání nabídek zboží a obchodů výhradně dle ceny. Z této statistiky chování uživatelů tak jasně vyplývá, že podobně jako v případě kontextových a vyhledávacích PPC reklamních systémů (AdWords, Sklik, Etarget, apod.), se internetovým obchodníkům vyplatí vyšší pozice i v cenových porovnávačích.

V květnu letošního roku představily srovnávače cen zboží Srovname.cz, Hledejceny.cz a Monitor.cz na českém internetu nový aukční systém platby za proklik a tedy přivedení uživatele z internetového srovnávače do internetového obchodu. V minulosti byla cena za 1 proklik vždy stejná bez ohledu na to o jaké zboží a obchod se jednalo.

„Statistiky chování uživatelů nám jasně ukazují, že investice do tohoto aukčního systému se internetovým obchodům opravdu vyplatí a celý systém je pro ně daleko férovější než dříve. Obchodník si jasně spočítá, kolik je ochoten zaplatit za získání potenciálního zákazníka a má jistotu, že za zvolených podmínek získá více zákazníků. Navíc umožní šikovným obchodníkům umístit své obchody před ty méně pružné s vysokými vnitřními náklady,“ přibližuje ředitel projektu Srovname.cz David Folprecht.

Proklikovost pozic ve srovnání cen
pozice 142,46%
pozice 217,84%
pozice 39,50%
pozice 46,46%
pozice 54,78%
pozice 63,64%
pozice 72,84%
pozice 82,37%
pozice 91,80%
pozice 101,48%

Zdroj: Srovname.cz, červenec 2011

Ekonomický expert jako Kassandra Miroslav Zámečník

Musíte si přečíst

O nějaké linky holt přijdeme, říká Pavel Krtek z ČD

Triky se spotřebou aneb Hlavně že to máte na papíru

Ekonomický expert jako Kassandra

Lesům ČR kvůli nižším cenám dřeva padá zisk

Monako: město, kde se nešetří

Převrat ve Whitehallu: co stálo za nástupem Mayové?

Eva Liba: Snapchat nepochopí nikdo nad 30 let
Nejrychleji rostoucí sociální síť světa Snapchat sází jen na mladé, pro starší je extrémně nepřístupná. Microsoft ani Google to nedotáhli tak daleko, říká v pořadu Euro TV Eva Liba, social media manager společnosti Coca-Cola.
Zhlédnout další videa